Den nye mannekanalen Max banket konkurrentene i sin første leveuke.

Max leverer den beste kanallanseringen siden TV 2 kom på lufta i 1992, skriver eier TVNorge i en pressemelding.

Med andre ord har over en million seere funnet veien til kanalen i løpet av premiereuken.

- Vi hadde store forventninger til åpningsuken. Og tallene viser at vi treffer bra. Nå gjelder det å fortsette å levere kvalitet, sier Harald Strømme, administrerende direktør i TVNorge.

Kanskje ikke overraskende er det menn som flokker seg rundt kanalen. Menn i alderen 15-49 utgjør 54 prosent av publikummet. Ifølge TVNorge er det ingen andre TV-kanaler har større representasjon av disse seerne.

- Vi vet at det er menn som øker tv-konsumet mest. Max skal møte et økende behov både hos mannlige TV-seere og annonsører, sier Strømme.

Han spår at flere kanaler vil spisse innholdet mot målgruppen i fremtiden.

- Tallene er det dobbelte av hva vi forventet, og vi ligger for tiden på et nivå vi hadde budsjettert med å nå etter ett års drift, oppsummerer Strømme.

Les også:

Les flere medienyheter på E24 Media