Annonsørinnhold

Etter at interiørdesigneren renoverte badet, er det én ting alle gjestene kommenterer: toalettet. 


PRODUSERT AV SCHIBSTED PARTNERSTUDIO FOR GEBERIT

Elisabeth Halbjørhus kjøpte i 2015 barndomshjemmet fra 60-tallet og startet et omfattende renoveringsprosjekt. Baderommet, som tidligere hadde vært preget av «verdens fæleste retro-tapet», ble tegnet av Halbjørhus med en visjon om å skape en eksklusiv spa-følelse.

 – Vi ønsket at man kunne kjenne på en ro, selv om hele familien er på badet samtidig. Vi delte badet inn i forskjellige soner i stedet for det typiske store, åpne rommet som preger mange baderom. Barna kan sitte i badekaret, og jeg kan stå i dusjen og fortsatt slappe helt av, forklarer Halbjørhus.


Skjermbilde 1.JPG

Elisabeth Halbjørhus er interiørdesigner og stylist. På Instagramprofilen @Pureinterior_ deler hun inspirasjon, trender og oppsussingsprosjektet av barndomshjemmet til over 39.000 følgere.

Det var denne rolige atmosfæren Halbjørhus så for seg da hun satt med blyanten i hånden og tegnet opp det som skulle bli familiens nye bad. Alle aspektene på badet skulle bidra til å gi følelsen av velvære. Og toalettet var intet unntak:

– Alle gjestene kommenterer toalettet. Folk er ekstremt nysgjerrige og mange har ikke vært borti det før, forteller Halbjørhus, som kan røpe at heller ikke hun hadde prøvd dusjtoalett før hun besøkte forhandleren.

IMG_2814.jpg

Elisabeth Halbjørhus er interiørdesigner og stylist. På Instagramprofilen @Pureinterior_ deler hun inspirasjon, trender og oppsussingsprosjektet av barndomshjemmet til over 39.000 følgere.

Big in Japan

I Norge er det ventet en kraftig økning og eksponentiell vekst de kommende årene, men det er i Asia dusjtoalett er mest populært. Landet i verden med mest utstrakt bruk er Japan der 75 prosent av andelen installerte toaletter er dusjtoaletter. Det var også på tur i denne verdensdelen at Halbjørhus først oppdaget det spesielle toalettet.

– Jeg hadde aldri testet toalettet før, kun sett det i utlandet. Mange flyplasser og større bedrifter har det, men i private hjem er det helt nytt og annerledes for mange. At man er så  lite eksponert for det i hverdagen er noe av det som gjør det eksklusivt, forteller Halbjørhus.

Hun trekker også frem rensligheten som et pluss med det utradisjonelle toalettet, spesielt med tanke på barna. 

– Seksåringen er i den alderen hvor hun går veldig fort på do og så vidt rekker å tørke seg før trusa er på igjen. Når man gjør det mange ganger i løpet av en dag, blir det veldig uhygienisk uten rengjøring med vann, sier Halbjørhus.

Les mer om hvordan et dusjtoalett virker her.


STOR FORANDRING: For å unngå at toalettet blir en støvsamler, har Halbjørhus fått bygd sisternen inn i veggen. Hun forteller at det eneste de trengte å tenke på da de gikk fra vanlig toalett til dusjtoalett var å legge opp til strøm.




I tillegg til dusjfunksjonen var det for Halbjørhus viktig med et praktisk og lettvint toalett. Hun trekker frem skyllkanten – det at den ikke finnes – som en stor fordel. Tradisjonelle toaletter kan fort bli støvsamlere, og skyllkanten på disse toalettene tiltrekker seg ofte mye skitt og bakterier. Toalettskålen på utvalgte Geberit-dusjtoaletter er designet uten skyllekant og bidrar til å gjøre rengjøringen mye enklere.

– Det er helt fantastisk, utbryter Halbjørhus og legger til:  

– Det er utrolig praktisk, det er ikke noe smuss som samler seg noe sted. Det er færre kriker og kroker for bakteriene å sette seg i, og det holder toalettet overraskende renslig. Jeg blir sprø av alle støvsamlere, forteller Halbjørhus.


Påvirker totalopplevelsen

Bloggeren forteller at valget av toalett har vært med på å gi baderommet en luksuriøs følelse. 

– Toalettet påvirker totalopplevelsen på badet, og det føles mer eksklusivt. Det var viktig for meg at det skulle være praktisk og lettvint, samtidig som man skulle få luksusfølelsen. Det føler jeg at jeg virkelig har fått til, sier bloggeren.

På bloggen skriver Halbjørhus at hun henter mye inspirasjonen fra Asia. Bali, Vietnam og Thailand har vært inspiratører for interiøret, fargevalgene og materialene som hun endte opp med å bruke på det nye badet. Samtidig kan hun fortelle at hun har en forkjærlighet for den japanske minimalismen kombinert med et skandinavisk preg. 

Så var det kanskje ikke så rart at Japans mest populære toalett skulle finne en plass på badet til Halbjørhus.


Artboard 1-1002.jpg

Aquaclean tuma comfort

AquaClean Tuma Comfort.jpg

Les mer om TUMA COMFORT

AqUACLEAN MERA COMFORT

AquaClean Mera Comfort.jpg

Les mer om MERA COMFORT

Aquaclean sela

AquaClean Sela.jpg

Les mer om SELA

Til toppen

Journalistene og redaksjonene i Schibsteds medier har ingen rolle i produksjonen og publiseringen av dette annonsørinnholdet.
Schibsted Partnerstudio
©2020 Schibsted | Personvernerklæring og informasjonskapsler (cookies)