En heldigital forretningsmodell skal endre forsikringsbransjen

– Det kommer til å skje en endring i forsikringsbransjen, og vi er først ute, sier Elias Ottosen. Det nye selskapet Tillit Forsikring har på få måneder etablert seg som pioner innenfor feltet. Nå skal de vokse – og ønsker deg som medeier.

Produsert av Schibsted Partnerstudio

Det spennende startup-selskapet Tillit Forsikring ønsker å endre bransjen og er allerede godt på vei. Ved hjelp av en enkel og innovativ app, kan du nå melde skade, reparere og motta ny mobil ved få tastetrykk. Ingen interessekonflikt, ingen mellomledd og ingen ekstra gebyrer. Tillit Forsikring er heldigitalt og skal være billigst, best og raskest på markedet.

TILLIT FORSIKRING: Foreløpig kan de tilby forsikring for mobil. Nå er målet å vokse, og neste steg er kjæledyr og innboforsikring.

En sunn forsikringsbransje

Neste steg for selskapet er å få flere investorer for kundevekst. De skal også utvide produktporteføljen og satse utenlands, først i Sverige. Gjennom Folkeinvest har du nå mulighet til å bli en del av eventyret.

Folkeinvest er et digitalt verdipapirforetak, som tilrettelegger for investering i oppstart- og vekstselskaper. De gjør det enkelt for deg som investor å finne et prosjekt du tror på. Velger du å investere, er du med på å forme morgendagen.

– Tillit Forsikring er en spennende utfordrer i forsikringsbransjen. De har et produkt som appellerer til folk flest.
Amalie Holt Kommunikasjonssjef i Folkeinvest

Hun har lenge jobbet med å hente inn kapital til startups og sier at det er inspirerende å få lov til å jobbe med små aktører som utfordrer det etablerte, og som er med på å skape en sunn bransje. I dette tilfellet – en sunn forsikringsbransje.

– Det er alltid sunt med utfordrere, legger hun til.

ØNSKER AMBASSADØRER: – Dette er et produkt for mannen i gata, mener Amalie Holt fra Folkeinvest. Nå skal Tillit Forsikring prøve folkefinansiering som strategi, noe de tror passer bra til deres profil.

Fra mål til handling

FREMTIDSMÅL: – Alle pengene blir øremerket vekst – det er nå vi skal vokse, sier medgründer Elias Ottosen.

Tillit Forsikring ønsker nå å ta en posisjon i Norden, hvor de skal bli best på mobilforsikring. Allerede nå er de det eneste selskapet som forsikrer brukte telefoner i Europa.

– Vi har fått bekreftet mange av hypotesene våre og har allerede gode resultater og tall. Nå handler det om å bruke penger på markedsføring slik at vi kan vokse, forteller Elias Ottosen.

– Folkeinvest er en plattform hvor vi forhåpentligvis kan hente penger raskt, slik at fremtidens mål blir til handling. Alle pengene blir øremerket vekst – det er nå vi skal vokse.
Elias Ottosen Medgründer i Tillit Forsikring
Vil du investere i Tillit Forsikring – opprett en profil hos Folkeinvest og kom i gang!

Morgendagens helter

– Vi vet at alt som har blitt stort, en gang har vært smått. Alle disse selskapene startet med én person, så fortjenesten kan potensielt være stor om man investerer tidlig, sier Amalie.

– Hvis man investerer eller engasjerer seg på Folkeinvest, er man med på å forme morgendagens næringsliv.
Kommunikasjonssjef i Folkeinvest, Amalie Holt.

– Tør du – og har du råd til – å investere i et selskap du tror på, er det en fordel å komme seg inn tidlig, sier Amalie.

Hun sier at du som investor har da mulighet til å danne en god relasjon med menneskene bak firmaet, og kanskje sitter du på kunnskap som kan være med på å forme bedriften, slik at de når nye mål.

Dette kan være en fordel og kan gi deg bedre innsikt i selskapet fremover.

– Man skal likevel aldri investere mer enn man har råd til å tape, da man kan tape alt man investerer, tipser Amalie.

HVA ER EN UNOTERT AKSJE – OG HVA ER RISIKOEN?

  • En unotert aksje er aksjer til et selskap som ikke er notert på en handelsplass som en børs. Når selskapets aksjer ikke er notert, vil det være vanskelig å få omsatt aksjene på kort sikt.
  • Du er derfor avhengig av å finne en kjøper og kan i tillegg være avhengig av å få transaksjonen godkjent av selskapets styre.
  • Investering i unoterte aksjer innebærer større risiko, og det er spesielt høy risiko forbundet med investeringer i unoterte aksjer i tidlig fase og i skaleringsbedrifter.
  • Det er viktig at du som potensiell investor setter deg godt inn i investeringstilbudet, og gjør deg din egen oppfatning om hvilken risiko den eventuelle investeringen innebærer for deg.
  • Dersom du tåler risikoen, og dermed har råd til å tape investeringen i et selskap du tror på, kan det være en fordel å komme seg inn tidlig. Det kan også være en fordel å spre investeringene, og dermed risikoen, over flere selskap. Du som investor har mulighet til å danne en god relasjon med menneskene bak firmaet. Dette kan blant annet gi deg bedre
    innsikt i selskapets mål fremover.
  • Tør du – og har du råd til – å investere i et selskap du tror på, er det en fordel å komme seg inn tidlig. Du som investor har mulighet til å danne en god relasjon med menneskene bak firmaet. Dette kan være en fordel og kan gi deg bedre innsikt i selskapets mål fremover.
NYTT FORSIKRINGSSELSKAP: En heldigital forretningsmodell skal endre forsikringsbransjen. – Vi er først ute, sier gründerne av Tillit Forsikring.

Renoverer forsikringsbransjen

– Vi er en «first mover» i Norge. Det kommer til å skje en endring i forsikring, og vi er først ute. Dette er en startup som kommer til å bli ganske så kul, sier forsikringsgründeren.

Bak Tillit Forsikring sitter gründerne Erik Skaar og Elias Ottosen, som tidligere solgte forsikringspoliser i et stort selskap da de var i 20-årene.

– Etter noen år i forsikringsbransjen bestemte vi oss for fornye hele bransjen, forteller Elias.

Sammen skapte de Tillit Forsikring, et digitalt forsikringsselskap der selskapet kun tar 20 prosent av premieinntektene, slik at hele 80 prosent kan gå tilbake til kundene.

Prisen settes ned om de er få skader, eller opp om det er flere skader. Abonnementsprisen øker likevel aldri mer enn 20 prosent av månedsprisen, slik at kunden alltid skal kunne føle seg trygg.

Tillit forsikrings grunnprinsipper:

Søker nye investorer

Fra første dag har selskapet ønsket å levere en innovativ app – og det har de klart. For 2022 sikter gründerne mot 20.000 kunder, slik at de igjen kan ekspandere. I tillegg skal de utvide produkter og se mot andre land, hvor det også trengs en renovering i bransjen.

– I 2018 var vi i en utfordrende situasjon. Da fikk vi med oss Schibsted på laget – og de kunne ikke ha passet profilen vår bedre. Schibsted har en sterk posisjon i markedet, miljøfokus og ikke minst et marked i utlandet. Man trenger en investor som dette som har troa på oss – det har gjort, og gjør, oss sterkere.

Nå har Elias troa på at de kan hente kapital hos de som også gjerne kunne vært kunder i selskapet gjennom Folkeinvest.

– Vi mener vi kan få ekstremt sterke ambassadører, som igjen sprer ordet til venner og bekjente. PR-aspektet vil også være sterkt, da vi har troa på at vi kommer til å hente såpass mye kapital at Tillit Forsikring vil få oppmerksomhet av pressen. Dette gir oss den veksten vi ønsker oss, sier Elias.

tracker