Slik skal Audi få USA til å kjøpe diesel

Audi prøver å få USA på dieselkjøret med humor.
<b>SKEPTISKE:</b> Amerikanere er negative til dieselmotorer. Det ønsker Audi å gjøre noe med.
SKEPTISKE: Amerikanere er negative til dieselmotorer. Det ønsker Audi å gjøre noe med.

Super Bowl-reklamene er nesten like viktige som selve kampen i USA, og Audi benyttet sjansen under årets kamp, til å markedsføre sine dieselmotorer. Amerikanere er veldig skeptiske til denne drivstofftypen, noe Audi vil gjøre noe med.

Mer bilstoff på E24BIL

Humor som våpen

Taktikken de har valgt er humor, og denne ett minutts reklamefilmen harselerer med miljøbevissthet og introduserer "det grønne politiet".

Flere europeiske bilprodusenter ønsker å få de amerikanske bilkjøperne til å oppfatte dieselmotoren som et miljøalternativ. I dag forbindes det med drivstoff til trailere, og lokal forurensning.

Enormt marked

Med denne reklamen prøver Audi og vise at dieselbiler er lavutslippsbiler. Toyota Prius sine salgstall i USA viser at markedspotensialet enormt, om Audi lykkes med å få til en holdningsendring. Mer enn halvparten av alle Prius som er laget, er solgt i Nord-Amerika

E24sAudi diesel tester:

Audi Q5 3,0 TDI Quattro

Audi A5 3,0 TDi Quattro

Audi A4 Avant 3,0 TDi Quattro

På forsiden nå