DNB hadde nettbank-trøbbel

Noen av tjenestene i DNBs nett- og mobilbank var utilgjengelige mandag, men DNB opplyser til E24 at alle tjenester skal være oppe igjen.


<p><b>UTILGJENGELIGE TJENESTER:</b>  DNB hadde mandag utfordringer med nett- pg mobilbank. Dette er DNBs hovedkontor i Bjørvika i Oslo sentrum.</p>

UTILGJENGELIGE TJENESTER:  DNB hadde mandag utfordringer med nett- pg mobilbank. Dette er DNBs hovedkontor i Bjørvika i Oslo sentrum.

«Alle våre systemer fungerer som normalt», opplyser DNB på sine nettsider mandag klokken 17.05.

Tidligere mandag ettermiddag hadde Norges største bank meldt om utfordringer med nett- og mobilbank.

DNB opplyste via sine nettsider om at enkelte tjenester ikke var tilgjengelige for kundene.

– Noen tjenester i nett- og mobilbanken er ikke tilgjengelig for øyeblikket, skrev banken.

– Det er for øyeblikket problemer med enkelte funksjoner i nettbanken, vi beklager dette og jobber med å rette feilen, skrev DNB.

– Har jobbet med feilretting

Rundt klokken 16.30 oppga informasjonsdirektør Even Westerveld oppga at banken jobbet med å få oversikt over feilene.

 – Vi fikk melding klokken fire om litt problemer med de digitale tjenestesystemene våre. Vi har jobbet med feilretting og håper at vi snart er oppe og går igjen. Vi beklager overfor de som ikke fikk gjort det de skulle, sa Westerveld til E24.

Han opplyste samtidig at det var for tidlig å si noe om hva som var årsaken til nettbanktrøbbelet.

Like før klokken 17 forteller Westerveld at problemene skal være løst.

– Jeg får bekreftet at fra klokken 16.33 var alt oppe igjen. Alle tjenester er i orden igjen, sier informasjonsdirektøren.

Ifølge Westerveld er det for tidlig å si noe om hva årsaken til nettbanktrøbbelet var.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå