Mobilbank-trøbbel for Telia-kunder
Telia og Chess-kunder sliter med Bank-ID på mobil, og får ikke logget inn i mobilbanken.
Oppdatering 12/5: Telia melder fredag formiddag om at Bank-ID på mobil fungerer som normalt igjen. Selskapet opplyser imidlertid om at de kjører tester kontinuerlig, og at de derfor ikke tør friskmelde systemet 100 prosent.
Nok en gang har noen bankkunder problemer med å få tilgang til tjenestene sine.
Denne gang er det mobilkunder hos Telia og Chess som sliter med å logge på mobilbanken.
– Hei alle våre kunder! Det er dessverre oppstått et teknisk problem med tjenesten BankID på mobil, skriver Telia på Facebook.
– Vi jobber iherdig med å rette feilen, men det er ikke estimert noen rettetid enda. Vi kommer med mer informasjon om saken, så snart vi vet mer, skriver teleselskapet.
I kommentarfeltet på Telias Facebook-side melder flere personer om problemer med å logge seg på.
Også DNB har lagt ut en feilmelding om saken i sin nettbank, selv om feilen ikke ligger hos DNB.
– Innlogging med BankID mobil feiler for Telia- og Chess-kunder, opplyser DNB på sine nettsider.
– Telia jobber med feilsøking og retting. I mellomtiden fungerer innlogging med BankID, Uten BankID og FingerID som normalt, skriver DNBs moderator.
E24 har ikke fått tak i Telia for en kommentar torsdag.
I forrige uke var flere nettbanker ute av drift på grunn av problemer hos Evry.
Les mer: Driftsproblemer hos Evry satte nettbanker ut av spill i to timer
Den siste tiden har kundene i storbanken DNB i perioder slitt med å få bruke digitale tjenester. Både betalingstjenesten Vipps og DNBs nettbank var nede flere ganger i første kvartal.
– Vi er veldig lei oss på kundenes vegne, og vi er svært irritert over at dette har skjedd, sa DNBs konsernsjef Rune Bjerke til E24 nylig.
Les mer: – Vi er svært irritert