Coronakrisen gir uvanlig sterk salgsvekst for Kid

Oppussingsglade nordmenn i hjemmekarantene er gode nyheter for interiørkjeden Kid, som varsler sterk salgsvekst i alle kategorier i andre kvartal.

Bjørn Rune Gjelsten er hovedeier i Kid.
Publisert:

Interiørkjeden Kid melder om uvanlig sterk vekst i alle kategorier så langt i andre kvartal.

«Kundene ser ut til å ha prioritert hjemmetekstiler og tilbehør i kjølvannet av coronakrisen», skriver Kid.

Per 15. juni er inntektene i Kid Interiør og Hemtex opp henholdsvis 26 og 12 prosent. For gruppen som helhet har salget økt med 20 prosent.

Fullstendige tall for selskapet, der den profilerte investoren Bjørn Rune Gjelsten er hovedeier, presenteres 7. juli.

Shopper mer

I kjølvannet av coronanedstengningen i mars, har nordmenn styrt forbruket over på hjemrelaterte formål. I april viste detaljhandelsstatistikken et overraskende hopp på 4,8 prosent.

«Mer tid brukt i hjemmet og ingen utenlandsturer har trolig fått mange til å bruke tiden på å pusse opp og pynte i hjemmet», skrev SSB.

Det nyter kjeder som Kid godt av. Aksjen bykset 12,9 prosent til 77,00 kroner etter de positive nyhetene fra selskapet.

Les på E24+

Les også: (+) «Leppestift-effekten» kan vise hvordan nordmenn unner seg billigere luksus i krisetider

Slik beveger norsk handlemønster seg fordelt på kategorier (tall fra DNB):

Meldingen fra Kid finner du her
Publisert: