Rekordinntekter koster for Foodora

Coronaåret 2021 har, ikke overraskende, gitt gode inntekter for hjemleveringsgiganten. Resultatet ender dog i minus grunnet investeringer i utvidelse, og det forventes lavere vekst fremover.

SJEF: Pandemien traff Norge få måneder etter at Elisabeth Marie Myhre tok over som toppsjef i oktober 2019.
  • Emma Rød Husøy
Publisert:

– Jeg er veldig fornøyd med 2021, som ble enda et solid vekstår for Foodora. Pandemien var en viktig faktor også i fjor. Det gjelder for oss, restaurantene, butikkene og kundene våre, sier daglig leder, Elisabeth Myhre.

Etterspørselen etter matlevering på døren har vært svært stor siden kafeer og restauranter måtte stenge under pandemien.

Foodora er landets største aktør og kan vise til enorm vekst i inntekter.

Selskapets inntekter endte på 636 millioner kroner i fjor, en økning på 85 prosent fra året før, da summen var 344 millioner kroner.

Det fremgår av det ferske årsregnskapet.

Grunnet store driftskostnader ender resultatet før skatt på minus 61 millioner kroner.

Pressesjef Mads Dokka Blybakken forteller at det handler hovedsakelig om investeringer i vekst, som etableringen av dagligvarekjeden Foodora Market og utvidelse til andre byer.

Forventer lavere vekst

Etterspørselen eller matlevering på døren vil trolig være mindre fremover enn det har vært under coronaårene.

– Vi tjener penger på hver levering og videre vekst er i seg selv lønnsom, men vi forventer at den er noe lavere fremover, sier Myhre.

Les også

Underskudd på 37 millioner for Foodora Market

Les også

Foodora ekspanderer: Lanserer i Danmark

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Foodora
  2. Hjemlevering

Flere artikler

  1. Wolt tredoblet inntektene i fjor

  2. Underskudd på 37 millioner for Foodora Market

  3. Dr. Dropin sopet inn penger på coronatesting – gikk i pluss for første gang

  4. Rekordresultat for Get Inspired

  5. Stein-Erik Hagen eide Komplett med resultatnedgang