Gjenåpning fører til sterk vekst for Adevinta

Adevintas salgsvekst øker i tråd med gjenåpningen av samfunnet.

Adevinta-topp Rolv Erik Ryssdal
Kvartalsrapporter
  • Sindre Hopland
Publisert:

Den norske rubrikkgiganten kan rapportere om økt vekst takket være færre coronarestriksjoner i landene hvor selskapet operer.

Selskapet omsatte for 213 millioner euro (2,2 milliarder kroner) i andre kvartal, opp 36 prosent fra samme tid i fjor.

Driftsresultatet (ebitda) økte med ti millioner euro til 52 millioner euro (539 millioner kroner)

– Vår sterke salgsvekst i andre kvartal på 36 prosent bekrefter innhentingsmomentumet vi har observert de siste kvartalene, og vi har tjent godt på tilbakerullingen av restriksjoner i alle våre markeder, sier Adevinta-topp Rolv Erik Ryssdal i en uttalelse.

Da samfunnet stengte ned i fjor forsvant mye av annonseinntektene. I 2021 er annonsørene tilbake, som resulterer i 36 prosent vekst.

E24 er et datterselskap i Schibsted-konsernet som er største eier i Adevinta. Enkelte av E24s journalister har aksjer i Schibsted, gjennom deltagelse i konsernets aksjespareprogram for ansatte. Noen av disse kan også ha aksjer i Adevinta, etter at selskapet ble skilt ut fra Schibsted i 2019.

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Kvartalsrapporter
  2. Adevinta
  3. Rolv Erik Ryssdal

Flere artikler

  1. Adevintas gigantkjøp i boks: – Var villige til å gjøre alt for å få det til

  2. Ebay må selge seg ned i Adevinta for over 12 milliarder

  3. Ebay øker tilbakekjøp med 25 milliarder etter Adevinta-salg

  4. Heineken solgte øl for 125 milliarder kroner

  5. Sterk vekst for Zalando - solgte for 40 mrd. kroner