Voldsom vekst for Foodora-eier i andre kvartal: Fikk nesten dobbelt så mange matbestillinger
Det tyske matleveringskonsernet Delivery Hero, som står bak blant annet Foodora, fikk dobbelt så mange bestillinger i årets andre kvartal som i fjor. Matleveringsgiganten forventer at veksten skal fortsette i rekordfart.
Delivery Hero leverte rekordmange bestillinger i andre kvartal, viser foreløpige tall fra konsernet.
Salgsinntektene i andre kvartal ble 612 millioner euro, ca. 6,55 milliarder kroner, en økning på 96 prosent fra samme tremånedersperiode i fjor.
Matleveringskonsernet sto bak 280,6 millioner matbestillinger i andre kvartal. Det er en økning på 94,5 prosent fra 144 millioner leverte matbestillinger i fjorårets andre kvartal.
Foodora tapte mer enn 50 millioner i fjor
Etter virusutbruddet fikk konsernet en nedgang fra mars til mai, men sterke juni-tall hentet inn igjen kvartalet for konsernet. Over 100 millioner ordrer ble levert i juni.
– Fortsetter vi i denne farten, ligger 2020 an til å bli det første året hvor Delivery Hero får inn over en milliard ordrer gjennom våre plattformer, skriver selskapet i rapporten.
Wolt-sjefen om konkurransen med Foodora: – Monopol er sjeldent bra
Matleveringskonsernet, som på Frankfurt-børsen er verdsatt til over 200 milliarder kroner, er til stede i over 40 land verden over, med særlig tilstedeværelse i Europa og Asia. Her til lands er Delivery Hero mest kjent gjennom datterselskapet Foodora, som leverer mat via sykkelbud i en rekke norske byer.
Konsernet hever fremtidsutsiktene som følge av de sterke tallene fra mellom 2,4 til 2,6 milliarder euro i inntekter i år til mellom 2,6 og 2,8 milliarder euro. Sistnevnte tilsvarer mellom 27,8 og 30 milliarder kroner.