Her er Funcoms nye strategi

Funcom planlegger store jafs i spillmarkedet for nettbrett og mobil.

KICKSTART: Spillavtale med Lego skal gi Funcom en frisk start etter smellen med spillet «The Secret World» i fjor høst.

AFP
  • Stine Grihamar
Publisert: Publisert:

Spillselskapet Funcom som er i full gang med å restrukturering, skriver onsdag at de styrker satsingen på mobil og nettbrett.

Selskapet vil fremover konsentrere seg om mindre spill med høy kvalitet, og har store planer om å bli en en nøkkelspiller i dette voksende markedet.

NY STRATEGI: Konsernsjef Ole Schreiner

S.Nilsen / E24

Selskapet har fått lisens til å utvikle to nye mobil- og nettbrettspill for Lego. Spillene skal lages ved studioet i Montreal i Canada.

LES OGSÅ: Disse skal redde Funcoms framtid

- Å få muligheten til å starte med et så stort merkevarenavn gir en solid start for Montreal-studioets nye fremtid, sier konsernsjef Ole Schreiner i en pressemelding.

Utviklerteamet i Montreal har tidligere stått bak spillene «Pets vs. Monsters» og «Fashion Week Live».

- Flere av av de som jobbet med disse spillene utgjør kjernen i vårt nye team for mobil og nettbrett, fortsetter konsernsjefen.

Selskapet gikk på en smell i fjor høst da selskapets siste store spill, «The Secret World», ikke solgte på langt nær så godt som forventet.

Det førte til nedleggelser, permitteringer og nedbemanninger.

LES OGSÅ: Funcom stenger to kontorer

Funcom-kursen har falt nesten 90 prosent på Oslo Børs det siste året, men har den siste måneden fått et oppsving på rundt 14 prosent.

I morgen legges resultatene for fjerde kvartal frem. Selskapet varsler at de samtidig kommer til å presentere sin nye strategi og gi en oppdatering på omstruktureringsprosessen.

LES OGSÅ:

Publisert:

Flere artikler

  1. - Vi har hatt en «bumpy ride» i 20 år, det er ikke noe nytt

  2. Fortsatt i rødt for Funcom

  3. Ny spillsmell for Funcom

  4. Funcom satser stort på neste spillsatsing

  5. Funcom stenger to kontorer