«VERDENS VAKRESTE SJØREISE»: Hurtigruten og National Geographic i partnerskap

Hurtigruten blir partner med konsernet som driver TV-kanaler og reisemagasiner.

NORGESREKLAME: Hurtigruten seiler gjennom flere vakre områder av Norge og tjener mer på turisme enn transport.

Ole Magnus Rapp
  • NTB
Publisert:

For et år siden ble Hurtigruten reddet av velvillige banker da selskapet sto på randen til økonomisk havari.

Fredag kjøpte Trygve Hegnar seg inn i Hurtigruten, med påfølgende stigende kurs.

Nå er det klart at ingen ringere enn gigantkonsernet National Geographic vil samarbeide med det norske rederiet.

- Nedslagsområde av en annen verden

– En anerkjennelse av at Hurtigruten er noe helt spesielt. Når de nå blir assosiert partner så er det utrolig stimulerende for oss. De har jo et nedslagsområde som er av en annen verden, med TV-kanaler og magasiner, sier administrerende direktør Olav Fjell i Hurtigruten ASA til TV 2 Nyhetene.

- Bærekraftig reiseliv

Begeistringen er gjensidig. Jonathan Tourtellout, direktør i National Geographics Center for Sustainable Destinations, mener Hurtigruten er blant de beste eksempler på bærekraftig reiseliv.

– Mannskapet er norsk, maten er norsk og opplevelsen er norsk og så enestående knyttet til landet der Hurtigruten seiler. Det samme kan ikke sies om den mer tradisjonelle cruisetrafikken, sier Tourtellout.

Les også:

Til forsiden

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Hurtigruten

Flere artikler

  1. Norske fjorder kåret til verdens beste reisemål

  2. En opera for Hurtigruta

  3. Betalt innhold

    Reiselivsgeneralen jobbet for å få flest mulig turister til Vestlandet. Kanskje ikke så lurt, sier han nå.

  4. Annonsørinnhold

  5. Hurtigruten-sjefen om børsnotering: – Har ingen planer

  6. Hurtigruten vurderer å selge eiendommer på Svalbard