Telenor har løst SMS-problemene

Telenor sier at problemene er løst etter at selskapets kunder torsdag hadde problemer med å sende tekstmeldinger og med bruk av BankID på mobil.


<p><b>BANKID-TRØBBEL:</b> Telenor melder at kundene har utfordringer med tekstmeldinger og bruk av BankID på mobil. Dette er Telenors konsernsjef Sigve Brekke.</p>

BANKID-TRØBBEL: Telenor melder at kundene har utfordringer med tekstmeldinger og bruk av BankID på mobil. Dette er Telenors konsernsjef Sigve Brekke.

Torsdag ettermiddag opplyser Telenor til E24 at problemene med tekstmeldinger og BankID på mobil er løst.

 - Da skal alle tjenester være oppe igjen, etter det jeg er blitt informert om, sier Telenors kommunikasjonssjef Anders Krokan til E24.

Dermed skal kundene igjen kunne bruke nettbank og tekstmeldinger, ifølge mobiloperatøren.

Tidlig torsdag ettermiddag opplyste flere banker på sine nettsider at kunder hadde problemer med blant annet BankID på mobil.

– Innlogging og signering med BankID på mobil er for tiden ikke tilgjengelig for Telenor-kunder. Vi beklager dette. BankID fungerer som normalt, skrev Sparebank 1 når man prøvde å logge inn i nettbanken.

DNB opplyste samtidig om at enkelte kunder opplevde feil i visning av saldo på Mastercard.

– Vi jobber for å løse saken så fort som mulig. Kortet ditt fungerer som normalt, skrev DNB.

– Jobber med å få oversikt

Telenor bekreftet først overfor E24 at kundene hadde problemer med å sende tekstmeldinger og med BankID på mobil.

– Det stemmer, vi har fremkommelighetsproblemer på SMS for øyeblikket. Vi jobber med å få full oversikt og forhåpentligvis få ordnet opp raskt, sa kommunikasjonssjef Anders Krokan i Telenor til E24 tidlig torsdag ettermiddag.

– Hvem er rammet?

– Det er ulike steder i landet. Det er en god del som er rammet, men vi har ikke full oversikt nå, sa Krokan.

Kjenner ikke omfanget

Feilen skal ha oppstått torsdag formiddag, og Telenor hadde først ikke oversikt over hva som var årsaken.

Torsdag ettermiddag melder mobiloperatøren at den har funnet ut hva problemene skyldes, men selskapet har så langt ikke oppgitt noen ytterligere detaljer. Problemene rammet både tekstmeldinger og BankID på mobil.

 – Hva var feilen?

– Vi vil komme tilbake til dette senere, sier Krokan til E24 torsdag ettermiddag.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå