BankID har hatt problemer med innlogging

Omtrent halvparten av brukerne fikk ikke logget inn tirsdag på grunn av problemer hos BankIDs underleverandør, men problemet skal nå være løst.


<p><b>TRØBBEL:</b> Innloggingsproblemene oppsto rundt kl. 10 tirsdag formiddag.</p>

TRØBBEL: Innloggingsproblemene oppsto rundt kl. 10 tirsdag formiddag.

Tjenestene fungerer nå som normalt, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID klokken 13.35 til E24.

Problemene til BankID oppsto først rundt klokken 10 tirsdag formiddag.

– Det er en underleverandør som har et problem, slik at noen ikke får logget inn med BankID på mobil, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID og Vipps til E24.

Alle landets banker bruker BankID, og omtrent 4 millioner nordmenn har tjenesten, ifølge selskapets hjemmesider.

Kjærnes sier at cirka halvparten av brukere ikke får logget seg inn med BankID på mobil, og trekker frem kodebrikke som et alternativ. Det er noen som får logget seg inn igjen dersom de prøver på nytt.

– Vi er i tett dialog med vår underleverandør, sier hun.

Samtidig har også Nordea tekniske problemer tirsdag.

Flere av bankens kunder har hatt problemer med å logge inn i nettbanken siden mandag kveld.

Da E24 snakket med Nordeas kommunikasjonsrådgiver Anja Lohne Holm tirsdag formiddag, sa hun at banken ikke vet hva feilen er.

Hun anbefaler kundene som ønsker å benytte seg av banktjenestene å bruke mobilbanken, som skal fungere som normalt.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå