Problemer med BankID

BankID har problemer for kunder som benytter seg av kodebrikke for innlogging mandag formiddag. Problemet skal omhandle alle banker. 


<p><b>PROBLEMER:</b> BankID opplever problemer med løsningen mandag formiddag. Alle banker skal være omfattet av problemene som i hovedsak omhandler bruk av kodebrikke. </p>

PROBLEMER: BankID opplever problemer med løsningen mandag formiddag. Alle banker skal være omfattet av problemene som i hovedsak omhandler bruk av kodebrikke. 

Oppdatering: Mandag ettermiddag opplyser BankID at tjenesten fungerer som normalt.

BankID opplyste mandag formiddag at de hadde problemer. 

Det var kunder som benytter seg av kodebrikke for innlogging som i de fleste tilfeller ikke kom seg inn i nettbanken opplyste BankID til E24. 

– Vi oppfordrer til bruk av BankID på mobil, som ser ut til å fungere slik det skal, sa Hege Steinsland, kommunikasjonssjef i BankID til E24. 

Den første meldingen om problemet kom rundt klokken 10.30, fortalte kommunikasjonssjefen. Omkring klokken 16.30 var problemet løst. 

– Det kan gå litt opp og ned med hvor mange som kommer gjennom. De som ikke har BankID på mobil må nok smøre seg med litt tålmodighet, så arbeider vi så raskt vi kan med å rette feilen, forklarte hun.

Det er ikke kjent hvor mange som ble rammet av feilen, men det skal være en feil som gjaldt BankID sentralt, noe som gjorde at alle tjenester knyttet opp mot BankID hadde problemet.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

Per Valebrokk, ansvarlig redaktør E24

På forsiden nå