Schibsted legger ned loppis-appen Shpock i Norge og Italia

Mediekonsernet har investert en milliard kroner i selskapet bak appen.


<p><b>LEGGER NED:</b> Shpock ble lansert i Norge i 2016.</p>

LEGGER NED: Shpock ble lansert i Norge i 2016.

I en intern melding skriver Schibsted at Shopping-appen Schpock gjør endringer i strategien. Det betyr at de legger ned i Italia og Norge, og skal kutte antall ansatte fra 188 til 102.

Årsaken til endringene er at de nå vil bytte fra å jobbe for vekst til å jobbe for inntekter. Da mediekonsernet la frem resultatene for tredje kvartal varslet selskapet at Shpock skulle begynne å tjene penger mot slutten av 2019.

Schibsted har investert en milliard kroner i selskapet bak appen.

Appen skal fortsette å være aktiv i fire land.

Shpock ble lansert i Norge i 2016.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå