Én av tre bruker sosiale medier til jobbjakt

Hver tredje nordmann bruker sosiale medier aktivt når de leter etter jobb, viser en ny undersøkelse.

31,5 prosent av de spurte har brukt sosiale medier til jobbjakt, mens 19,6 prosent har søkt jobb via slike nettsteder, viser en undersøkelse utført for bemanningsselskapet Xtra personell.

Det er kvinner som er de mest ivrige brukerne av sosiale medier i jobbjakten. Blant de spurte kvinnene svarer 35,9 prosent at de bruker sosiale medier når de ser etter jobb, mens 27,4 prosent av mennene svarer det samme.

– Det er som forventet at andelen som søker jobb via sosiale medier, øker jevnt. Jeg tror potensialet for ytterligere økning i årene som kommer, sier administrerende direktør Kristian Fæste i Xtra personell.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå