Norwegian har funnet sin nye kommersielle direktør

Flyselskapet Norwegian har utpekt Helga Bollmann Leknes som ny kommersiell direktør i selskapet, ifølge en melding. Hun har hatt ansvaret for kommersiell avdeling siden september.

– Jeg er svært tilfreds med at Helga Bollmann Leknes har takket ja til rollen som kommersiell direktør i Norwegian. Samtidig vil hun fortsette som Managing Director for Norwegian Air Resources (NAR), sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos i en pressemelding tirsdag.

Bollmann Leknes startet i Norwegian i oktober 2017 som HR-direktør, og i mars i år ble hun også sjef for Norwegian Air Resources, som er et internt datterselskap i konsernet. Dette skal hun fortsette med.

– Helga har gjort en svært god jobb i selskapet på kort tid. Hun vil heretter ha ansvar for hele den kommersielle verdikjeden og dermed også stå ansvarlig for synergiene mellom svært viktige deler av Norwegians virksomhet, fortsetter Kjos.

Mens Bollmann Leknes får det overordnede ansvaret for det kommersielle og det bemanningsmessige, har Norwegian delt opp det kommersielle ansvaret i to roller under Leknes.

Thomas Ramdahl, som frem til september var kommersiell direktør, har blitt utpekt som kommersiell direktør for short haul (Europa-rutene), mens Matthew Wood er direktør for langdistanse og nye markeder, som blant annet inkluderer satsingen i Sør-Amerika.

Norwegian gjorde forøvrig større endringer i toppledelsen da de i januar annonserte at Geir Karlsen ville bli ny finansdirektør og at Kurt Simonsen skulle bli ny IT-direktør.

Selskapet har også endret hvilke ledere som er en del av konsernledelsen, slik at direktørene for Norwegians datterselskaper i Argentina, Irland og Storbritannia ikke lenger sitter i konsernledelsen.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå