Telenor Norge legger ned kundesenter: Over 80 mister jobben

Selskapets siste kundesenter i Nord-Norge legges ned. 


<p><b>LEGGER NED KUNDESENTER:</b> Bakgrunnen for beslutningen er ifølge Telenor at kunder i økende grad velger digitale løsninger. </p>

LEGGER NED KUNDESENTER: Bakgrunnen for beslutningen er ifølge Telenor at kunder i økende grad velger digitale løsninger. 

Over 80 ansatte mister jobben når Telenor Norge legger ned kundeservicesenteret i Harstad, ifølge pressemeldinger fra Telenor og fagforeningen Negotia.

Det nøyaktige antallet er uklart. Ifølge Negotia mister 86 jobben, mens Telenor skriver at 81 ansatte blir overtallige.

Ifølge Negotia ble beslutningen om å legge ned kundeservicesenteret tatt tirsdag.

Det innebærer også at Telenor Norges siste kundeservicesenter i Nord-Norge forsvinner, skriver de.

«Bakgrunnen for beslutningen er at kundene i stadig sterkere grad velger digitale løsninger og selvbetjening», opplyser Telenor. 

– Det er aldri enkelt å legge ned avdelinger. Våre dyktige medarbeidere i Harstad har levert godt i mange år, men totalt har utviklingen ført til at vi er i en situasjon med betydelig overkapasitet og derfor er dette nå nødvendig, sier Bjørn Ivar Moen, leder for Mobile, i pressemeldingen. 

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

Per Valebrokk, ansvarlig redaktør E24

På forsiden nå