Ti tips for en bedre kontorkropp

Sitter du med PC i sofaen eller henslengt ved et kafébord når du jobber? Det kan gi deg rygg- og nakkeplager. Her er ti øvelser for å løsne opp på en stiv kontorkropp.

IKKE SITT SLIK: Sliter du med vond rygg eller nakke, kan løsningen ligge i å justere sittestillingen din. Det sier PT Torbjørn Strand Husevåg.
  • Caroline Grundekjøn

– Jeg anbefaler å sette av en bestemt tid til å gjøre disse øvelsene, fordi da er det større sjanse for at de blir gjort, tipser Torbjørn Strand Husevåg.

1. Wall slides

1) Stå med ryggen helt inntil veggen (..)

Allerede abonnent på Bergens Tidende? Sjekk om du har tilgang til alt fra E24
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Betalt innhold

    Fem råd for å unngå utbrenthet: – Jeg følte meg immun mot stress

  2. Betalt innhold

    Her fant HA-presi­denten og båtflykt­ningen hver­andre

  3. Betalt innhold

    Emilie Nereng om hetsen, depresjonen og pengene

  4. Ukraina-krigen: Dette har skjedd

  5. Universelle regler for hvor mye man er på kontoret, løser ingen ting

  6. Tina Mari Flem overtar sjefsansvaret i NTB