- Ville ikke misbruke kundenes tillit

Tidligere Fokus Bank-ansatt sa opp.

I ILDEN: Fokus Bank er saksøkt for salg av kontroversielle spareprodukter.

Terje Bendiksby
  • E24
Publisert: Publisert:

Jens Rynning (61), tidligere kunderådgiver i Fokus Bank, sluttet i jobben i 2009 for å slippe å selge spareprodukter, skriver Dagens Næringsliv i dag.

Rynning forteller at han ble syk etter å bli satt til å selge spareproduktet ING Senior Loans, utarbeidet av den nederlandske banken, ING.

- Jeg ble syk av hele saken og hadde ikke helse til å være i banken mer etter det som det som skjedde med disse spareproduktene, sier han til avisen.

I går vitnet Rynning i Borgarting lagmannsrett mot sin tidligere arbeidsgiver. 81 kunder har saksøkt Fokus Bank for å ha overført egne tap ved å videreselge spareproduktet.

120 kunder har gått til sak Fokus Bank fortdelt over fire saker. Fokus Bank mener finanskrisen er grunnen til tapene, og har vunnet to av øvrige sakene. Saksøkerne nådde delvis frem i den siste saken.

Publisert:

Flere artikler

  1. Ansatt i Fokus Bank fikk sjokk: – Banken lurte både kunder og ansatte

  2. Tapte rettsslagmot Danske Bank

  3. Fokus Bank fraskriver seg ansvar for kunders milliontap: – Kundene fulgte dårlig med

  4. - Banken rir to hester

  5. Dnb Nor: Ulv i fåreklær