RS Components søker Key Account Manager (KAM) Trøndelag og Nord-Norge

Publisert: Publisert:
StillingstittelKey Account Manager
ArbeidsgiverRS Components A/S
TypeFast
LokasjonTrondheim
BransjeElektronikk, IT, Grossisthandel import/eksport
StillingsfunksjonSalg/Teknisk salg, Salg/Produktsalg, Kundeservice
Søknadsfrist23.01.2022

HVORFOR JOBBE I RS COMPONENTS?

Er du en løsningsorientert selger med teknologisk kompetanse? Hos oss vil du ha mulighet og frihet til å styre din egen arbeidshverdag, og dermed også utviklingen av vårt trønderske og nordligste kundemarked. Dette vil innebære å ha stor påvirkning på utforming av mål og strategier, i tillegg til operative salgsplaner. Våre digitale bestillingsløsninger er lette å betjene, noe vår raskt voksende kundeportefølje understøtter. Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å jobbe med kvalitetsprodukter fra anerkjente leverandører og et solid selskap i vekst med en flat organisasjonsstruktur.

STILLINGEN

Vår nye Key Account Manager vil få ansvar for å videreutvikle og styrke samarbeidet med vår solide kundeportefølje innen industri og havbruk, samt utdanningsinstitusjoner som NTNU. RS Components har opplevd en kraftig vekst det siste året og det er stor bredde i kundeporteføljen med både nasjonale og internasjonale kunder. Gjennom nært samarbeid med din interne teammedarbeider i København (intern Key Account Manager) vil du knyttes til den skandinaviske avdelingen av RS Components. Det er derfor essensielt at du anser deg selv som en lagspiller og at du trives med å jobbe i mindre team.

Rollen vil fortrinnsvis jobbe fra hjemmekontor, samt tilbringe mye av hverdagen hos kundene i regionen. Det må påregnes noe reisevirksomhet i stillingen, og dette vil man kunne påvirke og bestemme i stor grad selv. Rollen rapporterer til Salgsdirektør Skandinavia, lokalisert i København.

Stillingen vil blant annet inneha følgende oppgaver og funksjoner:

  • Proaktiv oppfølging og salg mot vårt eksisterende kunde- og forhandlernettverk i regionen
  • Tett samarbeid og dialog med regionens interne Key Account Manager, samt KAM i andre regioner
  • Lage salgs- og utviklingsplaner for de ulike kundene, og systematisk følge opp resultater
  • Ansvarlig for avsluttende salg med lokale kunder
  • Sikre budsjettoppnåelse
  • Ansvarlig for forhandling, reforhandling og oppfølging av kontrakter og avtaler
  • Opprettholde selskapets gode omdømme, ved alltid å vise respekt for kunder og kolleger

Følgende formell kompetanse, erfaring og egenskaper er ønskelig for stillingen:

  • Erfaring fra teknisk salg, grossist- eller distributørbakgrunn, eller bakgrunn som for eksempel elektriker med en kommersiell drivkraft
  • Gode IT-ferdigheter og kjennskap til Microsoft Office, spesielt Excel og Power Point. Kjennskap til SAP er en fordel.
  • God kunnskap om kundeatferd og forventninger i Business to business
  • Evne til å belyse verdiforslag fremfor produktsalg;
  • Forhandlingskompetanse
  • Evnen til å jobbe selvstendig og målrettet
  • God relasjonsbygger
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Evne til å skape engasjement og motivere kollegaer, kunder og samarbeidspartnere
  • Førerkort kl. B

KONTAKTINFORMASJON

Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg:

Kamilla Larsen 45225730 / kamilla.larsen@theac.no

Liv Ragnhild Straume 456 99 579 / liv.ragnhild.straume@theac.no.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Søknadsfrist: 23. januar 2022

RS Components: For the inspired

Kontakter

  • Kontaktperson: Liv Ragnhild Straume
  • Stillingstittel: Managment Consultant
  • Telefon: +47 456 99 579
  • Kontaktperson: Kamilla Larsen
  • Stillingstittel: Business Consultant
  • Telefon: +47 452 25 730

Lignende stillinger|