Økonomisjef/Financial Manager til internasjonal virksomhet

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelØkonomisjef/Financial Manager
ArbeidsgiverGSM Towers AS
TypeFast
LokasjonSandefjord
BransjeØkonomi og regnskap, Industri og produksjon, Telekommunikasjon
StillingsfunksjonLedelse, Økonomi og regnskap/Controller, Analyse
Søknadsfrist07.08.2022

GSM Towers prosjekterer og bygger tårn og stålkonstruksjoner for mobilnett i hele verden, med hovedvekt på prosjekter i Asia og Afrika. Selskapet er hovedleverandør til flere av verdens ledende tårneiere og har utviklet design og løsninger som har vist seg svært konkurransedyktige i det internasjonale markedet. GSM Towers ledes og koordineres fra vårt hovedkontor i Sandefjord mens store deler av driften foregår ut fra våre fem servicekontorer i Afrika og Asia.

Etter en periode med sterkt nedskalert aktivitet grunnet koronaepidemien, er vi nå inne i en fase med kraftig vekst. Flere nye prosjekter i gang og flere er under planlegging. Vi bygger nå opp organisasjonen for å kunne møte fortsatt vekst de kommende årene.

For å sikre god kontroll og styring i vekstfasen, søker vi nå en motivert og fleksibelØkonomisjef/Financial ManagerSom økonomisjef/Financial Manager vil du være delaktig i å ivareta og utvikle selskapets styring og kontroll innenfor økonomi og regnskap. Stillingen skal sikre godt beslutningsgrunnlag gjennom forretningsdrevet budsjettering og forecasting, samt oppfølging av datterselskap i gruppen. Som økonomisjef/Financial Manager vil du være en sentral del av gruppens lederteam og en proaktiv rådgiver for daglig leder.

Vi er først og fremst på jakt etter en økonomisjef/Financial Manager med bred erfaring gjerne fra internasjonal virksomhet. Men vi er også interessert i deg som har relevant erfaring fra f.eks. revisjon eller økonomistyring og som er klar for å ta et steg opp. Du vil da få mulighet til å bli med på en veldig spennende reise i årene framover.

Dine viktigste oppgaver

  • Økonomisk analyse og rapportering
  • Utarbeide og formidle styringsdokumentasjon til ledelsen
  • Etablere og videreutvikle systemer for å sikre gode rapporteringsrutiner og prognoser
  • Controller-oppgaver knyttet til økonomi og regnskap
  • Skatteoptimalisering og compliance av lover og regler
  • Oppfølging og veiledning av regnskapsansvarlige i datterselskaper
  • Analyse av kontantstrøm og drift
  • Analyse og modellering av forretningskonsepter
  • Kontakt med revisor
  • God IT forståelse og gjerne erfaring med å implementere CRM systemer

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper

  • Master innen økonomi, regnskap eller finans
  • Gjerne erfaring som revisor eller revisjon som tilleggsutdannelse
  • Gjerne erfaring med utenlandske skatt- og selskapsstrukturer
  • God økonomiforståelse og erfaring med prosjektregnskap
  • Initiativrik og selvgående
  • Må kunne takle å jobbe i et gründerselskap med flat organisasjon
  • Du må ha god gjennomføringsevne og har en grundig og strukturert arbeidsstil
  • Gode kunnskaper i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

  • En sentral og ledende rolle i en virksomhet i stor vekst
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Internasjonalt selskap med store internasjonale kunder
  • Et selskap som leverer konkurransedyktige produkter i et voksende marked
  • Fleksibel og selvstendig stilling

I GSM Tower vil du ha en viktig stemme i et selskap i vekst og med store ambisjoner. Rollen gir stor påvirkningskraft for utvikling av virksomhetens videre strategi og kommende vekst

Hos oss får du jobbe med mange forskjellige kulturer, både gjennom våre egne datterselskap og samarbeidspartnere i store deler av verden. Du vil også få mulighet til å reise internasjonalt for å besøke og følge opp våre servicekontorer.

Det er høy vekst i bransjen, og vi opplever stor interesse fra våre kunder. Har du lyst til å være med på den spennende utviklingen hos oss, ser vi frem til å høre fra deg.

For mer informasjon om selskapet eller stillingen, kontakt våre rådgivere i Skagerak Consulting AS, Geir Nordvold, tlf. 938 28 100, eller Tom R. Gogstad, tlf. 951 75 241

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, også ovenfor oppdragsgiver om ønskelig.

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Kontakter

  • Kontaktperson: Geir Nordvold
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 938 28 100
  • Kontaktperson: Tom R. Gogstad
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 951 75 241

Sted

Adresse: Hegnasletta 11

Lignende stillinger|