Røde Kors søker Lisens- og kontraktsmanager

Publisert: Publisert:
StillingstittelLisens- og kontraktsmanager
ArbeidsgiverNorges Røde Kors
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeIdeelle organisasjoner, IT, IT - programvare
StillingsfunksjonLedelse, Kvalitetssikring, Innkjøp/forhandling
Søknadsfrist24.10.2022

RØDE KORS søker Lisens- og kontraktsmanager

Erfaring med anskaffelser og leverandøravtaler?

Blant flere viktige IT-ressurser søker Røde Kors etter en Lisens- og kontraktsmanager som vil bli en del av et sterkt fagmiljø. Du vil ha det overordnede ansvaret for IKT-enhetens leverandør- og kontraktsportefølje. Du skal legge til rette for at gjennomføringen av alle anskaffelser i Røde Kors er iht. vedtatte policyer og inngåtte avtaler, og at leverandører forvaltes på en god måte. Rollen skal bistå interessenter gjennom anskaffelsesprosesser ved å utarbeide og vedlikeholde rammeverk for styring og oppfølgning av leverandører og kontrakter, samt å bistå interessenter i resten av avtalenes livsløp.

Ansvarsområder:

  • Ansvarlig for lisensporteføljen herunder oversikt over til enhver tid gjeldende lisensstatus sett opp mot faktisk bruk
  • Utføre analyser og sammen med interessenter jobbe med optimalisering av lisensbruk
  • Ansvarlig for deler av øvrig kontraktsportefølje og sammen med interessenter utføre analyser og jobbe med optimalisering av kontrakts- og leverandørporteføljen
  • Bistå prosjekter i anskaffelsesprosesser og sikre at disse utføres iht. gjeldende retningslinjer
  • Bistå kontraktseiere med å følge opp at leverandørene leverer tjenester og rapportering iht. avtalte tjenestenivåer og øvrige (regulatoriske) krav
  • Rapportere iht. avtalt styringsmodell
  • Bidra til å videreutvikle funksjonen for anskaffelser og leverandørstyring

LAGSPILLER

Norges Røde Kors er på utkikk etter skarpe digitale hjerner som evner å sette seg inn i nye ting, har god helhetsforståelse for IT og er motivert for å utvikle seg videre sammen med dem. Lisens- og kontraktsmanager skal være en lagspiller som kan styrke avdelingen for anskaffelser og leverandørstyring. Du må være analytisk, ha gjennomføringsevne og kunne formidle informasjon på en lettfattelig måte. I tillegg må du kunne identifisere deg med Røde Kors-bevegelsens verdigrunnlag og prinsipper og ikke minst ha forståelse for at teknologi faktisk utgjør en forskjell. Det digitale arbeidet vil bokstavelig talt være livsviktig.

PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Strukturert med god gjennomføringsevne
  • Initiativtaker og en god lagspiller
  • Er analytisk og har evne til å se en problemstilling fra flere perspektiv og tenke helhetlig
  • Motivert for å tilegne deg ny kunnskap
  • God til å lytte og formidle informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk
  • God kommersiell teft
  • Erfaring med frivillighet eller erfaring fra organisasjonsarbeid er en fordel
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

FAGLIGE KOMPETANSER

  • Utdannelse fra universitet eller høgskole
  • Minst 3 års erfaring med kontraktsstyring, leverandøroppfølging og/eller lisensforvaltning
  • God forretningsmessig forståelse
  • Noe erfaring med utarbeidelse av konkurransegrunnlag, tilbudsevaluering og forhandlinger
  • Prosjektledererfaring
  • Det er ønskelig at kandidaten har erfaring fra arbeid med anskaffelser eller lisensstyring

HVORFOR JOBBE I NORGES RØDE KORS

Røde Kors er svært opptatt av å skape en god arbeidsplass og investerer i de ansatte, i form av god arbeidskultur, fleksible arbeidstider og andre goder – og tilbyr:

  • En rolle med utviklingsmuligheter og utfordrende arbeidsoppgaver, hvor kandidaten vil møte mange forskjellige problemstillinger
  • En meningsfull arbeidsplass, og en samfunnsnyttig jobb i Norges største frivillige humanitære organisasjon
  • Engasjerte kolleger og bredt kontaktnett i en mangfoldig organisasjon
  • Lokaler i Oslo sentrum (mulighet for fjernarbeid innenfor Norge)
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Vinterarbeidstid kl. 08.15-16.00 (1. september til 30. april) og sommerarbeidstid kl. 08.00-15.00 (1. mai til 31. august)
  • Fleksitid og overtid
  • Mobil og internett
  • Arbeidsforholdet reguleres av de(n) til enhver tid gjeldende tariffavtale(r) i virksomheten, for tiden: Hovedavtalen Tekna og Funksjonæravtalen Negotia

Meld interesse!

Registrer din interesse snarest gjennom å laste opp din cv, senest innen 24. oktober 2022

For nærmere informasjon ta kontakt med vår rådgiver i The Assessment Company, Sindre Sandaker (tlf: +47 913 49 972, e-post: sindre.sandaker@theac.no) eller Live Tenstad (tlf: +47 980 71 756, e-post: live.tenstad@theac.no).

Kontakter

  • Kontaktperson: Sindre Sandaker
  • Stillingstittel: Head of Technology
  • Telefon: +47 913 49 972
  • Kontaktperson: Camilla Kristiansen
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 408 71 750
  • Kontaktperson: Live Tenstad
  • Stillingstittel: Business Consultant Oslo
  • Telefon: +47 980 71 756

Sted

Adresse: HAUSMANNSG 7