Markedssjef til nyopprettet stilling

Er du en strategisk leder som trives med å jobbe operativt og får teamet til å skape gode resultater sammen? Synes du det er spennende å bygge merkevare, og vil bidra til å gi Handelsbanken en enda synligere posisjon i det norske markedet? Da kan du være den vi leter etter.
Handelsbanken har store vekstambisjoner og mål om å ta en enda synligere posisjon i markedet. Vi vil skape Norges beste bankopplevelse ved å kombinere et ledende digitalt tilbud, ledende personlig rådgivning og en sterk kultur som skaper gode kundeopplevelser. Derfor investerer vi nå betydelig i å utvikle nye digitale løsninger og de aller beste kundereisene. Vi etablerer også et helt nytt utviklingsmiljø for å gi markedet de aller beste kundeløsningene i årene som kommer. For å lykkes med denne satsningen, er det avgjørende å skape et offensivt og ledende markeds- og kommunikasjonsmiljø som støtter strategien med strategisk og operativ kommunikasjon. Derfor styrker vi oss både med mer kompetanse og kapasitet i markeds- og kommunikasjonsavdelingen.
Til denne nyopprettede rollen søker vi nå etter en erfaren markedssjef som får være med på å bygge og forme en fremtidsrettet avdeling. Stillingen får en svært sentral rolle i å levere på bankens offensive strategi, og i ansvaret for å styrke Handelsbankens merkevare. Du vil rapportere til markeds- og kommunikasjonsdirektør, som er del av den norske ledergruppen, og i team sammen med ny kommunikasjonssjef vil dere tre danne ledergruppen for marked og kommunikasjon. Du vil også jobbe tett med konsernets merkevaresjef og kompetansemiljøene i Stockholm.
Arbeidsoppgaver:
- Lede det strategiske og operative arbeidet med å bygge Handelsbankens merkevare i Norge, både i privat- og bedriftsmarkedet
- Bidra til at Handelsbanken blir et foretrukket top-of-mind-merke i målgruppene. Dette innebærer å legge strategier og planer, skaffe innsikt gjennom måling, utvikle materiell og kampanjer, legge medieplaner og gjennomføre arbeidet
- Lede og utvikle et lite team med kompetente medarbeidere
- Ansvarlig for byråsamarbeid med reklamebyrå og mediebyrå
- Delta i salgs- og markedsrelaterte prosjekter
- Samarbeide tett med ulike deler av organisasjonen; ledergruppen i avdelingen, bankens nye digitale enhet med ansvar for digitalt salg, og konsernets merkevaremiljø
Utdannelse og kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning
- Dokumenterbare resultater fra merkevarebygging
- Kunnskap og erfaring med markedsstrategi og budsjettoppfølging
- Solid erfaring med digital markedsføring, helst B2C
- God sparringpartner på alle nivåer; både strategisk og operativt
- God forretningsforståelse og erfaring med å lage resultatskapende konsepter og kampanjer
- God kjennskap til digitale trender og verktøy
- God rolleforståelse og interesse for finanssektoren
Handelsbanken ønsker en markedssjef som er:
- En leder med engasjement for å utvikle medarbeidere
- Operativ og strategisk; evne til å snu deg fort rundt, samtidig som du løfter blikket
- Teamfokusert, men som også har evne til å jobbe selvstendig
- Kommersiell og analytisk anlagt, evne til å prioritere effektivt og jobbe strukturert
- Positiv, engasjert og samarbeidsorientert, og evner å skape tillit og bredt kontaktnett
- God til å kommunisere, både skriftlig og muntlig
I Handelsbanken får du frihet til å utvikle deg og sette spor. I bunn ligger solide verdier og en sterk kultur som handler om å stole på hver enkelt, jobbe som et lag og gi rom for å gjøre sitt beste. Vi ønsker å være en mangfoldig og inkluderende arbeidsplass med like muligheter for alle, uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har. Vi oppfordrer derfor alle til å søke.
Har du lyst til å bygge Handelsbanken-brandet og bidra til at vi oppfattes som markedets beste til å kommunisere? Da hører vi gjerne fra deg!
Ta gjerne en uforpliktende prat med våre rådgivere i Hodejegerne; Åsta Braathen eller Anette Myhre Vincendeau. Søknadsfrist 11. juni.