Har du høy kompetanse om bilflåte finansiering og trigges av å utvikle et nytt forretningsområde?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelSales & BID Manager
ArbeidsgiverToyota
TypeFast
LokasjonDrammen
BransjeBil, kjøretøy og verksted, Bank, finans og forsikring, Transport og logistikk
StillingsfunksjonLedelse, Salgsledelse, Salg/Løsningssalg

Vår oppdragsgiver KINTO, en ny merkevare i Toyota-konsernet, tilbyr innovative og moderne mobilitetsløsninger. Som en mobilitetsaktør tilbyr KINTO ulike mobilitets tjenester og produkter, alt fra bildeling til fleksible bilabonnementer. Det søkes nå etter en Sales & BID Manager som vil lede salget og utvikling av innovative løsninger innen fullservice-leasing av kjøretøyer for det norske markedet. Du vil ha det overordnede ansvaret for kommersialisering av satsingsområdet og være ansvarlig for å bygge ditt eget team etterhvert som utviklingen tilsier dette. Stillingen vil inngå som en del av kjerneteamet i denne satsningen og vil være sentral i etableringen og oppbyggingen i det norske markedet.

Stillingen rapporterer til General Manager innenfor dette forretningsområdet.

Til Toyota sin mobilitetssatsning søker vi

Sales & BID Manager

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Overordnet ansvar for utvikling og etablering av konkurransedyktige konsepter innen kommersiell fullservice-leasing
  • Utvikle og realisere salgs- og markedsplaner direkte og indirekte gjennom selskapets etablerte forhandlere
  • Ansvarlig for håndtering og besvarelse av anbudsprosesser
  • Samhandle med Toyota sitt forhandlerapparat, samt selskapets øvrige organisasjon og partnere
  • Bidra i utvikling av multisyklus programmer
  • Aktivt videreutvikle produkter og prosesser for å øke konkurranseevne
  • Motivere og videreutvikle selskapets kundefokus gjennom en aktiv og inkluderende lederstil

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse, minimum på Bachelor nivå
  • Minimum 5 års relevant erfaring fra kommersiell fullservice-leasing med gode resultater
  • Gode IT kunnskaper med CRM, ERP-verktøy og MS-Office, utvidet kunnskap om Excel ønskelig
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Høy grad av kundeorientering og forhandlingsevner
  • Erfaring i optimalisering av bilflåter herunder bruktbil
  • Prosjekt kompetanse og strukturert arbeidsmåte

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsevner, er inspirerende og flink til å få med deg folk
  • Resultatorientert og liker å jobbe mot mål
  • Solide egenskaper innen relasjonsbygging og salg
  • Selvstendig, initiativrik og fleksibel
  • Du trigges av å jobbe med en startup, er kreativ og evner å tenke strategisk

For nærmere informasjon kontakt

Seniorrådgiver Rolf Wilhelmsen, rw@skc.no, 930 12 312

Seniorrådgiver Anders Beichmann, anb@skc.no, 958 14 525

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, eventuelt også ovenfor oppdragsgiver om ønskelig.

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft.

Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Kontakter

  • Kontaktperson: Anders Beichmann
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 958 14 525
  • Kontaktperson: Rolf Wilhelmsen
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 930 12 312

Sted

Adresse: Svelvikveien 59

Lignende stillinger|