Bidra til å gi oss bedre innsikt for å styrke Norsk Tipping i å løse samfunnsoppdraget?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelFagansvarlig markedsanalyse
ArbeidsgiverNORSK TIPPING AS
TypeFast
LokasjonHamar
BransjeOffentlig administrasjon, IT, Internettbaserte tjenester
StillingsfunksjonLedelse, Konsulent, Analyse
Søknadsfrist04.10.2022

Fagansvarlig markedsanalyses viktigste ansvarsområder er å være overordnet ansvarlig for gjennomføring og kvalitetssikring av kvalitative og kvantitative analyseprosjekter. Dette innebærer både ansvar for interne prosjekter, samt koordinering av prosjekter via eksterne samarbeidspartnere. Du vil også være sentral i strategiske analyser innenfor interesseområdene til selskapet.

Norsk Tipping er inne i en spennende tid med ambisjon om å lage Norges beste digitale kundeopplevelser og være verdensledende innenfor ansvarlig spillvirksomhet. Kunde- og markedsinnsikt er en sentral del av dette arbeidet. Vi har en av Norges største kundedatabaser og en organisasjon som er opptatt av å ta beslutninger basert på innsikt.

Som en del av analyseenheten vil du få gode muligheter til å videreutvikle ferdighetene dine innen analyse, statistikk, metode og ikke minst formidling. Du vil også kunne være med å bidra til at vi videreutvikler våre løsninger basert på innsikt som er nødvendig for å ivareta samfunnsoppdraget til Norsk Tipping. Vi ser etter deg som beskrives som analytisk og nøyaktig, med evne til å forstå organisasjonens behov og som tar initiativ til å utnytte innsikten dataene våre gir oss.

Sentrale ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Sikre oversikt over og koordinere organisasjonens behov for innsikt
  • Ansvar for dialog, samarbeid og gjennomføring av prosjekter med markedsanalysebyråer
  • Prosjektlederansvar for analyseprosjekter, samt bidra i å løse analyseoppgaver
  • Videreutvikle både deg selv og teamet innen relevante nye metoder, bransjestandarder og verktøy
  • Innhente, analysere og formidle kunde- og markedsinnsikt på en pedagogisk måte til relevante miljøer i hele organisasjonen
  • Være prosessdriver og rådgiver i valg av markedsanalysemetoder og -design, samt bistå med å tydeliggjøre problemstillinger og bygge hypoteser
  • Gjennomføre markedsundersøkelser ved hjelp av eget internt surveyverktøy
  • Proaktivt tilby relevant innsikt og sikre at organisasjonen jobber kunde- og markedsorientert
  • Bygge gode samarbeidsrelasjoner med interne interessenter og eksterne samarbeidspartnere
  • Være kravstiller for analyseverktøy, -metoder og –produkter og bidragsyter i anskaffelsesprosesser

Vi tror den som lykkes i rollen har:

  • Høyere relevant utdanning
  • Relevant arbeidserfaring, gjerne med prosjektledererfaring og utstrakt kompetanse innen analyse
  • God forståelse og interesse for statistikk og metode
  • En strukturert, analytisk og nøyaktig arbeidsmetodikk og er teknisk kompetent
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne og behersker norsk som arbeidsspråk
  • Erfaring med bruk av statistikkverktøy (SPSS, SAS, R studio, Python, el.l)
  • Evne til å sette seg inn og bruke nye relevante statistikk og analyseverktøy som f.eks. SPSS, Qlik, PowerBI, Google Analytics

Meld interesse!

Registrer din interesse snarest, og senest innen 4. oktober 2022. Vi ser frem til å lese din CV og kortfattede søknad.

Har du spørsmål om stillingen kan du gjerne kontakte leder for BI, innsikt og media, Anders Mausethagen på mobil: 472 88 544, e-post: anders.mausethagen@norsk-tipping.no eller vår rådgiver i The Assessment Company, Bård Nordby på telefon 922 87 160

Kontakter

  • Kontaktperson: Bård Nordby
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 922 87 160

Sted

Adresse: Måsåbekkvegen 20