Key Account Manager - hovedkontakt mot noen av Norges ledende kjeder

Publisert: Publisert:
StillingstittelKAM Norge
ArbeidsgiverGroupe Seb Norway AS
TypeFast
LokasjonLysaker
BransjeButikk og varehandel, Grossisthandel import/eksport
StillingsfunksjonSalg/Produktsalg
Søknadsfrist20.08.2022

Vi søker ambisiøs Key Account Manager til rollen som hovedkontakt mot noen av Norges ledende kjeder

Dette er en spennende mulighet for en ambisiøs og salgsdrevet person til å bli en del av et moderne selskap med stor merkevaregjenkjenning og solid ekspertise.

I denne stillingen får du kundeansvaret for noen av de største kjedene i Norge, og du vil jobbe med kjente merkevarer som Tefal, WMF, OBH Nordica & Krups. Du får ansvaret for å lede og utvikle kjedene på det norske markedet ved å sikre gode relasjoner mot både kunder og interessenter.

Vi søker deg som er god på gjennomføring og struktur, med gode analytiske evner, har god kommersiell forståelse og er en lagspiller - Kommunikasjon, relasjonsbygging og forretningsteft ligger i din natur.

Du er nysgjerrig og positiv - og ønsker en ny utfordring i karrieren din!

Du vil bli en del av et team med god atmosfære og som feirer suksess sammen!

Ansvarsområder:

  • Prosjektledelse av egen kundeportefølje på kjedenivå
  • Optimalisere salg og sikre verdiskapning gjennom strukturert og proaktiv samhandling med kunden for å oppnå mål og budsjetter
  • Ansvarlig for å støtte leveringen av det overordnede forretningsmål knyttet til kundenes mål
  • Utvikle og presentere unike kampanjeforslag for kundene, basert på analyser, markedsmuligheter og produkter/kategoristyring
  • Utvikle salgsstrategier i form av kanal- og kundestrategi og -prioriteringer, identifisere salgs- og fortjenestemuligheter, identifisere nøkkelvekstdrivere per produktkategori, kanaler og kunde
  • Optimalisere kost/nytte mhp annonsering og promotering
  • Utvikle samarbeidet med e-handelskunder
  • Levere salg, volum og bruttomargin i henhold til årsplan og mål
  • Administrere forholdet til viktige forretningspartnere, forhandle kommersielle avtaler og drive innovasjonsagendaen
  • Utvikle både detaljerte, årlige kundeplaner og strategiske, langsiktige planer for å sikre kontinuerlig vekst på kundene
  • Være en KAM som proaktivt kommer med anbefalinger for å bidra til forbedring av kundenes lønnsomhet
  • Maksimere bruken av tilgjengelig data og informasjon for å støtte alle kunder

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Bachelor- eller mastergrad i Business, Marketing eller relatert felt
  • Minimum 2-3 års erfaring fra lignende stilling innen enten Key Account Management, Category Management eller Retail.
  • God tallforståelse og kunnskap om logistikk
  • MS Office (Excel og PowerPoint) – avansert nivå
  • Flytende i norsk og meget gode engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Sterk på det kommersielle og gode forhandlingsevner

Har du spørsmål knyttet til rollen eller selskapet, tar du kontakt med våre rådgivere i Skagerak Consulting, Sverre Palm på telefon; 468 84 615 eller Sissel Gladsø på telefon 402 03 866.

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft.

Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

For å unngå bedrageriforsøk, vil vi presisere at vi aldri ber om BankId-informasjon i søknadsprosessen

Kontakter

  • Kontaktperson: Sissel Gladsø
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 402 03 866
  • Kontaktperson: Sverre Palm
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 468 84 615

Sted

Adresse: Philip Pedersens vei 20

Lignende stillinger|