Er du vår nye prosjektcontroller?


Søknadsfrist 22.08.2021

StillingstittelProsjektcontroller
ArbeidsgiverNorske Tog AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeOffentlig administrasjon
StillingsfunksjonØkonomi og regnskap/Controller, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Økonomi og regnskap

Norske tog søker nå etter en prosjektcontroller til nyopprettet stilling, for å styrke økonomiavdelingen. Du vil tilhøre avdelingen Økonomi og Finans, som i dag består av åtte medarbeidere. Samtidig vil du samarbeide på tvers av alle avdelinger og få mulighet til å bygge nettverk både internt og eksternt. Som prosjektcontroller vil du få ansvar for å følge opp en portefølje av prosjekter, og du vil delta i prosjektene fra start til slutt. Du vil bidra inn i rapporteringsprosessen og med utarbeidelse og oppfølging av budsjetter i prosjekter. Du vil få mulighet til å jobbe med spennende prosjekter og ha stor variasjon i oppgavene dine. Du vil jobbe med anskaffelser fra utarbeidelse av forespørsler til kontrakten er i gang, evalueringsmodeller og prosjektoppfølging. Du vil også få jobbe med selskapsregnskap og økonomistyring, men vil i hovedsak være dedikert til prosjektene.

Vi søker deg som motiveres av Norske togs samfunnsansvar og som vil jobbe for bærekraft og en fremtidsrettet jernbane som del av det grønne skiftet. Du vil få mulighet til å jobbe i et kompetent og engasjert fagmiljø som forvalter store samfunnsmessige verdier. Du kommer til en organisasjon som praktiserer tillitsbasert ledelse med mulighet for fleksibilitet og ansvar i rollen din. Vi ser for oss at du trives med å jobbe selvstendig og liker en variert arbeidshverdag. Vi er en liten organisasjon hvor alle hjelper hverandre og bistår hverandre ved behov. I stillingen kan det derfor bli aktuelt å avlaste kollegaer med andre oppgaver innenfor økonomi i perioder med høyt arbeidspress. Vi har avtaler med både norske og utenlandske aktører og leverandører og derfor er det viktig å beherske både norsk og engelsk som arbeidsspråk.

Stillingen rapporterer til CFO.

Arbeidsoppgaver

  • Økonomisk styring, oppfølging og rådgivning sammen med prosjektledere og kontraktsansvarlige
  • Deltakelse i alle faser av et prosjekt. Fra utarbeidelse av forespørsler, gjennom evalueringsfasen og selve gjennomføringen av prosjekter
  • Utarbeidelse og oppfølging av budsjett for prosjekter
  • Prognose- og rapporteringsarbeid
  • Utarbeide beslutningsunderlag for ledelsen
  • Bidra i utarbeidelse av offentlige søknader vedrørende finansiering av prosjekter
  • Bidra med innspill til forbedringer av prosesser og delta i effektivitets- og utviklingsarbeid
  • Støtte organisasjonen og avdelinger med rapporter og analyser
  • Bidra i økonomiavdelingens øvrige oppgaver ved behov og i hektiske perioder

Ønskede kvalifikasjoner

  • 3-årig universitets- eller høyskoleutdannelse innen økonomi, eller tilsvarende relevant utdanning
  • God økonomisk forståelse
  • God system- og prosessforståelse med kjennskap til rapporteringsverktøy
  • Relevant erfaring med økonomistyring av prosjekter og kjennskap til prosjektregnskap
  • Kjennskap til anskaffelsesprosessen frem til signering av kontrakt er en fordel
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

  • Strukturert, målrettet og gode analytiske ferdigheter
  • Nysgjerrig og proaktiv med god gjennomføringsevne
  • Fleksibel og god til å prioritere mellom oppgaver når det er hektisk
  • God til å jobbe effektivt i nettverk, men også evne å jobbe selvstendig
  • God til å kommunisere og sterk på teamarbeid
  • Offensiv og dynamisk
  • Serviceinnstilt og kundeorientert

Vi tilbyr

En spennende stilling i et selskap som setter bærekraft høyt og som har fokus på det grønne skiftet. Vi har et godt arbeidsmiljø med en uformell og god tone. Vi har egen sosialkomité som har arrangementer flere ganger i året og vi har firmahytte. Er du glad i å løpe kan vi tilby felles løpegruppe på tirsdager og for de som liker å strekke seg det lille ekstra tilbyr vi yoga. Telefon og bredbånd er inkludert.

For mer informasjon om stillingen, kontakt Ida Opaker i Personalhuset Search & Selection på telefon 95 22 41 52 eller mail ida.opaker@personalhuset.no.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i vårt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Norske tog legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Kontakter

  • Kontaktperson: Ida Opaker
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 952 24 152

Sted

Adresse: Drammensveien 35

Nettverk

Del jobb på