Kulturbygging - Change management - ERP implementering


Publisert

StillingstittelAdministrasjon / Ledelse
TypeFast
ArbeidsgiverELEKTROSKANDIA
LokasjonViken
BransjeVarehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG

Vi ser etter deg som er en forretningsorientert, engasjert og drivende HR Manager.
Du får energi av å bygge innsikt om kundenes og virksomhetens behov, for deretter å levere gode kundeopplevelser gjennom kollegene dine.
Som HR Manager vil du veilede kolleger og ledere i sin kontinuerlige utvikling og sammen med enhetslederne sørge for at både team og enkeltmennesker trives og yter optimalt.

Du vil bli en sentral bidragsyter til Elektroskandia sin digitaliseringsreise og videreutviklingen i retning av en målstyrt kultur med fokus på kontinuerlig forbedring.
Du er en kreativ fasilitator som tar eierskap til utfordringer, og hjelper enkeltmenneskene og organisasjonen til å jobbe effektivt med fokus på godt samarbeid.
Som leder er du nysgjerrig på hvordan du kan spille andre gode og du er en forkjemper for verdibasert ledelse og kontinuerlig forbedring. 

Arbeidsoppgaver

  • Drifte og videreutvikle selskapets HR- og lønnsfunksjon i samsvar med overordnede planer.
  • Implementere effektive prosesser og verktøy for rekruttering og videreutvikling av ledere og medarbeidere.
  • Proaktivt bidra til Elektroskandias overordnete HR agenda, og implementere konsepter som kommer fra moderselskapet
  • Delta i utvalg og forhandlinger.
  • Samarbeide tett med operative enheter for å sikre utvikling av gode prosesser og effektiv arbeidsflyt som gir en smidigere implementering av nytt ERP system.
  • Bidra til videreutvikling av en kultur der kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser er i fokus.

Kvalifikasjoner

  • Dokumenterte gode resultater fra endringsledelse, organisasjon – og kulturutvikling
  • Solid HR-faglig kompetanse, både operativt og strategisk
  • Kommersiell forståelse
  • Norsk og engelsk flytende er et absolutt krav både muntlig og skriftlig

Stillingen er en del av Elektroskandias utvidede ledergruppe og rapporterer til CFO.


Om arbeidsgiveren

Elektroskandia Norge eies av Rexel, som er en verdensledende distributør av elektrisk utstyr til industri, offentlig og det private markedet.
Rexel-gruppen opererer i 26 land, med et nettverk på ca. 2.000 proffmarked og 27.000 ansatte. Rexels omsetning var 13,4 milliarder euro i 2018.  
Ved å være en del av Rexel-gruppen kan Elektroskandia investere i mennesker, logistikk, lager og løsninger for e-handel og andre tjenester med tilleggsverdi. I tillegg til å forbedre vår posisjon som en sterk og lokal grossist, kan vi ved å være en del av Rexel, forsterke våre lokale partnerskap med leverandører og kunder.

Vi trenger deg som bidragsyter til akselereringen av den digitale transformasjonen i Elektroskandia ved å skape økt effektivitet og samarbeid! 

Vi søker deg som er genuint opptatt av å spille dine kolleger gode. Du har opparbeidet en spisskompetanse på optimalisering av prosesser og trives med å jobbe i team og med mennesker.

Du tar ansvar, er nysgjerrig og skaper fort gode relasjoner – og du vet hvilke grep du må gjøre som fagleder for å skape gode resultater gjennom andre.

Nettverk: LinkedIn
Sektor: Privat
Lederkategori: Leder
Sted: Fugleåsen 6, 1405 Langhus
Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering,Butikk og varehandel
Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
Nøkkelord: Prestasjonskultur, Change Management, Kulturendring, Kompetanse- og lederutvikling

Del jobb på