Bidra til å gi oss bedre innsikt for å styrke Norsk Tipping i å løse samfunnsoppdraget?

Publisert: Publisert:
StillingstittelDigital analytiker
ArbeidsgiverNORSK TIPPING AS
TypeFast
LokasjonHamar
BransjeIT, IT - programvare, Internettbaserte tjenester
StillingsfunksjonForretningsutvikling og strategi, Konsulent, Analyse
Søknadsfrist04.10.2022

Digital analytikers viktigste ansvarsområder er å sette opp digitale målinger rundt kundeatferd, kommunikasjon og kampanjer i henhold til selskapets strategi. Du vil bidra til å benytte digital analyse aktivt i selskapet for at vi i enda større grad skal bli en datadrevet organisasjon. Du vil utvikle og videreutvikle dashboard og rapporter, samt dokumentere, forklare og presentere resultater for interessenter. Rollen vil være involvert i og ha ansvar for interne prosjekter, samt koordinering av prosjekter via eksterne samarbeidspartnere.

Norsk Tipping er inne i en spennende tid med ambisjon om å lage Norges beste digitale kundeopplevelser og være verdensledende innenfor ansvarlig spillvirksomhet. Kunde- og markedsinnsikt er en sentral del av dette arbeidet. Vi har en av Norges største kundedatabaser og en organisasjon som er opptatt av å ta beslutninger basert på innsikt.

Som en del av analyseenheten vil du få gode muligheter til å videreutvikle ferdighetene dine innen analyse, statistikk, metode og ikke minst formidling. Du vil også kunne være med å bidra til at vi videreutvikler våre løsninger basert på innsikt som er nødvendig for å ivareta samfunnsoppdraget til Norsk Tipping. Vi ser etter deg som beskrives som analytisk og nøyaktig, med evne til å forstå organisasjonens behov og som tar initiativ til å utnytte innsikten dataene våre gir oss.

Sentrale ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Måling og analyse av digital kundeatferd og kampanjer
  • Sørge for at verktøy for digital analyse er riktig implementert, og fungerer godt sammen med annen teknologi
  • Levere innsikt for optimalisering av digitale løsninger og kundereiser
  • Utvikle og vedlikeholde dashboards som sørger for at alle har nødvendig innsikt tilgjengelig
  • Dokumentere, forklare og presentere resultater for interessenter
  • Være en pådriver for systematisk eksperimentering, A/B-testing og effektdokumentasjon
  • Utvikle, drifte og forvalte Google-plattformen, med verktøy som Google Tag Manager, Google Analytics og Google Optimize m.m.
  • Holde deg oppdatert på markedet for innovative løsninger for digital analyse
  • Drive opplæring og gå i bresjen for økt utnyttelse av innsikt og selvbetjente innsiktsløsninger i organisasjonen
  • Sikre at håndtering av data følger lovverk og våre etiske prinsipper, samt kundenes forventninger til personvernet
  • har erfaring med å drive prosesser innenfor digital analyse
  • har solid erfaring med digital analyse i Google Analytics og/eller tilsvarende verktøy
  • har erfaring med rapport- og visualiseringsverktøy som Google Data Studio, Qlik, Power BI eller lignende
  • har sterke kommunikasjonsevner og brenner for innovativ datautnyttelse og gode brukeropplevelser
  • er analytisk nysgjerrig, teknisk anlagt og evner å sette deg inn i komplekse problemstillinger
  • er proaktiv, har høy gjennomføringsevne og vet hvordan data og innsikt påvirker resultater
  • trives med å arbeide i tverrfaglige team som fagspesialist
  • har stor motivasjon og ønsker å utvikle deg videre innenfor digital analyse
  • forståelse for webteknologi (html, javascript, cookies, etc.) vil være en fordel
  • relevant høyere utdanning

Meld interesse!

Registrer din interesse snarest, og senest innen 4. oktober 2022. Vi ser frem til å lese din CV og kortfattede søknad.

Har du spørsmål om stillingen kan du gjerne kontakte leder for BI, innsikt og media, Anders Mausethagen på mobil: 472 88 544, e-post: anders.mausethagen@norsk-tipping.no eller vår rådgiver i The Assessment Company, Bård Nordby på telefon 922 87 160

Kontakter

  • Kontaktperson: Bård Nordby
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 922 87 160

Sted

Adresse: Måsåbekkvegen 20