Ønsker du å bidra i utviklingen av systemdriften til det norske kraftsystemet?
Vi søker etter engasjerte medarbeidere til seksjonen prosjekt- og produkteierskap. Seksjonen er en del av avdelingen utvikling i forretningsområdet Systemdrift, som har ansvaret for Statnetts oppgaver som systemansvarlig i det norske kraftsystemet, herunder operativ drift av kraftsystemet og driftsplanlegging. Forretningsområdet har også ansvaret for automatisering og digitalisering av systemdriften, og dekker derfor viktige roller som behovs- og prosesseiere, produkteiere og produktområdeledere for utviklingen og forvaltning av de ulike system- og balansetjenestene for driften. Som ansatt hos oss får du derfor en unik forståelse av samspillet mellom det fysiske kraftsystemet, kraftmarkedet og de digitale løsningene som skal understøtte det. For å finne gode løsninger har vi tett kontakt med miljøene som planlegger driften, den operative driften på sentralene, ulike utviklingsmiljø i Statnett og andre aktører i kraftsystemet både nasjonal og internasjonalt.
På grunn av det store pågående arbeidet med å skifte ut eller videreutvikle våre driftskontroll- og markedssystemer og tilhørende prosesser trenger seksjonen flere nye medarbeidere med ulik kompetanse og interessefelt. Vi trenger medarbeidere som kan arbeide som produkteier, produktområdeleder og andre relevante roller innenfor driftskontrollsystemer (EMS/Scada og andre operative planleggingsverktøy) og markedssystemer. Det er derfor rom for medarbeidere som ønsker å spesialisere seg innenfor ett område og for de som ønsker å jobbe mer på tvers av fagområder. Uansett vil du bli en del av et voksende godt fagmiljø i avdelingen og Statnett.
Annet arbeidssted enn Oslo kan vurderes for særlig kvalifiserte søkere, fortrinnsvis Alta, Trondheim, Sunndalsøra eller Sandnes.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver for den enkelte medarbeider vil tilpasses den samlede kompetanse og interesse hos de som blir ansatt. Det er en fordel med erfaring fra energi/kraftbransjen, men ikke et krav. Vi søker løpende å tilpasse ansvar etter medarbeidernes kompetanse og ønske om utvikling, og legger vekt på teamarbeid og samarbeid på tvers i og utenfor forretningsområdet.
Aktuelle oppgaver for de ulike stillingene er:
- Kunne ivareta rollen som prosessleder/business owner inn i forbedringen og utviklingen av prosesser og tilhørende produkter (system- og markedsløsninger) for systemdriften
- Kunne ivareta rollen som produkteier eller produktområdeleder for et eller flere produkter (system- og markedsløsninger) i systemdriften
- Utvikle samarbeidet med de øvrige nordiske systemansvarlige nettselskap, norske aktører og nettselskap
- Utvikle samarbeidet med våre interne samarbeidspartnere i Statnett.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse innenfor teknisk, økonomisk eller annen relevant retning
- Kjennskap til driftskontrollsystemer (SCADA) er en fordel
- Erfaring fra prosjektarbeid, gjerne i utvikling av drifts- og markedsverktøy, samt kjennskap til kraftmarkedet er en fordel
- Erfaring fra arbeid i tverrfaglige produktteam, gjerne som produkteier, er en fordel
- Erfaring med lovmessige/regulatoriske forhold er ønskelig
- Gode norsk- og engelskkunnskaper muntlig og skriftlig
- Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres
Vi ser etter deg som:
- Viser god forretningsforståelse
- Ser verdien av å bygge relasjoner
- Ser at kundens behov og forventninger er viktig
- Er engasjert, beslutningsdyktig og initiativrik
- Arbeider strukturert, både selvstendig og i team
- Har gode evner til utvikling av det faglige og sosiale miljøet
Krav til søknaden din:
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk med hjemmel i energiloven og følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Assessit for en uforpliktende prat, Per Gauslaa: +47 977 75 649 eller Ina Tveit Nafstad: +47 911 08 680. Søknadsfrist er 11. juni, men søknader vil behandles fortløpende. Vi ser frem til å høre fra deg!
Kontakter
- Kontaktperson: Ina Tveit Nafstad
- Stillingstittel: Manager
- Telefon: +47 911 08 680
- Kontaktperson: Per Gauslaa
- Stillingstittel: Partner
- Telefon: +47 977 75 649
Sted
Adresse: Nydalen allé 33