Vil du ta Starbucks® Iskaffe og Cocio® til nye høyder i Norge?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelJunior Commercial Manager
ArbeidsgiverArla Foods AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeMarkedsføring og annonsering, Butikk og varehandel, Matvareproduksjon og -industri
StillingsfunksjonForretningsutvikling og strategi, Markedsfører, Salg/Produktsalg
Søknadsfrist25.09.2022

Er du analytisk, kommersiell og en utpreget relasjonsbygger? Arla Foods søker nå en ny Junior Commercial Manager som ønsker å ta fullt eierskap til ARLA Foods sterke merkevarer Starbucks® Iskaffe og Cocio® innen kategorien milk based beverages i Norge.

I rollen vil du få ansvar for alt fra kommersielle strategier, kampanjekonsepter og budsjettstyring, til kundeinnsikt, forslag til lokale strategier og rapportering. Rollens hovedmål vil være å oppnå, etablere og gjennomføre markedsførings- og salgsplaner basert på lokal kategoriinnsikt i forbrukere, shoppere, kunder, kanaler og konkurrenter. Rollen driver de årlige forretningsplanene, har P&L påvirkning for sitt område og vil rapportere i matrise til Commercial Director i Danmark.

Sentrale arbeidsoppgaver for Junior Commercial Manager vil innebære:

  • Lede implementering av den globale MBB-kategorivisjonen og strategien med lokal tilpasning for å opprettholde den meget sterke veksten av Starbucks®-drinkene i Norge
  • Operativt ansvarlig for forretningsplanlegging og forretnings for MBB-merkene i Norge
  • Sikre at kategori- og markedsplaner gjennomføres i tråd med globale og lokale strategier og KPI’er
  • Forstå det norske markedet og utvikle businesscaser for rett Go-to-market , kanal og utrullings strategier
  • Arbeide parallelt og i samarbeid med KAM’ene i Arla Foods NO
  • Lede, coache, utvikle og implementere standarder for at Norge skal ligge i forkant av global og lokal konkurranse
  • Kontinuerlig samarbeid med Arla/Starbucks sitt sentrale markedsføringsteam, samt kolleger innen salg, kategori og finans for å optimalisere kampanjer og gjøre investeringsprioriteringer
  • Bidra til å sikre at erfaringer fra forskjellige markeder deles aktivt og effektivt
  • Evaluere løpende markedsføringsinvesteringer, og identifiser muligheter for å forbedre effekt av markedsføring
  • Månedlige rapportering internt og til merkevareiere

For at du skal lykkes og trives i rollen tror vi du har

  • Høyere utdannelse i økonomi/markedsføring/salg
  • Minimum 2 års erfaring fra Brand/Marketing Manager fra FMCG, gjerne innen drikke/RTD
  • God erfaring med Excel og presentasjonsverktøy
  • Svært gode språklige egenskaper på norsk og engelsk

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte Robert Nystad på tlf. +47 952 600 51 eller Randi Ditlev-Simonsen på tlf +47 952 229 07.

Søknadsfrist er 25 september 2022.

Kontakter

  • Kontaktperson: Randi Ditlev-Simonsen
  • Stillingstittel: Client Partner
  • Telefon: +47 952 22 907
  • Kontaktperson: Robert Nystad
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 952 60 051

Sted

Adresse: Jerikov 10 C