Vil du jobbe som Key Account Manager i et internasjonalt selskap med en sterk merkevare og en innovativ kultur?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelKAM Norge
ArbeidsgiverBOSE
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeButikk og varehandel, Grossisthandel import/eksport, Musikk
StillingsfunksjonAnnet, Salg/Produktsalg, Salg
Søknadsfrist21.09.2022

Bose is about better sound, but better sound is just the beginning. We’re about inventing new technologies that truly benefit people - and creating a culture where innovation and teamwork are highly valued. Our group strives to be the top-rated supplier to our retail customers in delivery of Innovation, Business Planning and Marketplace Excellence. Now, we have got an exciting opportunity as the Key Account Manager for one of our strategic customers within Wholesale Europe.

Om rollen

BOSE sin ambisjon er å være den foretrukne leverandøren hos alle sine strategiske forhandlere. Som KAM vil du ha hovedansvaret for å utvikle samarbeidet og salget i nær dialog med Elkjøp Norden. Du vil spille en kritisk rolle og jobbe tett med et europeiske team av medarbeidere på tvers av funksjoner for å utarbeide og implementere en salgsstrategi. Teamet består av medarbeidere fra blant annet salg, supply chain, marketing og retail operations. Som KAM skal du sørge for at BOSE konsernet kan knytte seg til Elkjøp på tvers av avdelinger for å bedre effektivitet, pålitelighet, reaksjonsevne, beslutningshastighet og innovasjon. Din hovedoppgave vil være å orkestrere og coache de funksjonelle ressursene i teamet slik at dere sammen oppnår ønskede forretningsresultater. I denne rollen vil du rapportere til Business Manager, National Accounts EU.

Stillingen krever at du kan jobbe selvstendig med utgangspunkt i hjemmekontor, kombinert med utstrakt kontakt med Elkjøp Nordic. Som en av få ressurser som er lokalisert i Norge vil du til daglig støtte deg på nærmeste leder, ditt dedikerte funksjonelle team og BOSE medarbeidere internasjonalt/nordisk.

Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være

  • Identifisering av salgsmuligheter for å drive kontinuerlig vekst i tett dialog med Elkjøp
  • Planlegge og sikre at produktlanseringer blir gjennomført med gode resultater, samt sikre at hele verdikjeden fungerer optimalt for kunde og mot BOSE internasjonalt
  • Forhandle og sikre gjennomslag for tiltak som sikrer interessene til kunde og BOSE
  • Utarbeide og gjennomføre aktiviteter som driver salg, i tett samarbeid med kunde
  • Kvartalsvis virksomhetsgjennomgang med forhandler og funksjoner, samt felles forretningsplanlegging brutt ned på kvartalsvis og månedlig aktiviteter
  • Forecasting og budsjettering for å sikre økonomiske mål, samt overvåke ordre, forsendelser, retur og administrasjon knyttet til logistikk/distribusjon
  • Bygge langsiktig relasjoner med forhandlers nøkkelinteressenter

Erfaring og kompetanse som er viktig for rollen

Flere års erfaring fra B2B eller B2C salgsroller hvor du har ledet eller vært en sentral del av internasjonale forretningsutviklings- og salgsprogrammer. Du har dokumenterte resultater i å utvikle og utføre salgsstrategier. Du må kunne beherske alle aspekter av dagens profesjonelle salg og ha solid erfaring fra forhandlinger. Du har en bachelor og/eller master grad i økonomi, ledelse, salg eller lignende. Det er en fordel å ha erfaring innen salgsstrategi og/eller kanalmarkedsføring fra store internasjonale selskaper. Du er en god relasjonsbygger og kommunikator, og evner å skaffe deg gjennomslag overfor beslutningstakere både internt og eksternt. Det er nødvendig med meget gode ferdigheter i engelsk.

Kvinner oppfordres til å søke.

Egenskaper vi tror du kjennetegnes av

Vi tror du drives av å samarbeide på tvers av funksjoner og kanaler for å realisere stort potensial og oppnå ønskede resultater. Du motiveres av å jobbe selvstendig og målrettet, men også av å skape noe i felleskap med andre. Dine beslutninger er basert på faktiske data/bevis og ved å vurdere innspill fra de andre funksjonelle ekspertene i teamet ditt. Du ser verdien av fleksibilitet og mangfold for å løse et problem, og du innser at en del av utfordringen er å finne en balanse mellom visjon/strategi og pragmatisme. Du er misfornøyd med status quo og komfortabel med å ta kalkulerte risikoer, feile og lære.

Hvordan er det å jobbe I BOSE?

BOSE er et selskap preget av fellesskap og mangfold - og som ansatt i selskapet blir du en del av et internasjonalt arbeidsmiljø. Selskapet består av en dynamisk gruppe av engasjerte salgs-, markedsførings- og driftseksperter. I BOSE viker vi ikke tilbake for problemer, snarere ser vi dem som utfordringer og muligheter som krever tankegang, intenst fokus og naturlig drivkraft for å gjøre ting bedre. I BOSE jobber vi sammen, på tvers av funksjoner og kanaler, for å gi våre kunder innovative nye produkter. Vi vet at, når vi er på vårt beste, kan vi hjelpe våre kunder til å føle mer, gjøre mer og være mer.

Vi kan tilby markedsbasert og konkurransedyktige betingelser, god pensjonsavtale og fleksibilitet når det kommer til arbeidstid og arbeidssted. I tillegg tilbyr vi deg et internasjonalt arbeidsmiljø med fokus på faglig og personlig utvikling. Du vil samarbeide med lidenskapelige eksperter fra hele verden. BOSE tilbyr ansatte fordeler som firmabonusplan, god ferieordning og rabattordninger på BOSE produkter.

Høres dette interessant ut?

Da hører vi gjerne fra deg. Ved spørsmål gjerne ta kontakt med våre rådgivere i Orion & Partners: Christian Hofbauer, 91708058 eller Helge Frisch, 900 98 607.

Kontakter

  • Kontaktperson: Christian Hofbauer
  • Stillingstittel: Rådgiver
  • Kontaktperson: Helge Frisch
  • Stillingstittel: Partner
  • Telefon: +47 900 98 607

Sted

Adresse: Osloregionen