Agile Team Lead med personalansvar for tverrfaglig produktteam

Publisert: Publisert:
StillingstittelAgile Team Lead
ArbeidsgiverPosten Norge AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeTransport / Logistikk / Lager
StillingsfunksjonProduktledelse, IT utvikling/Utvikler (generell)
Søknadsfrist31.07.2022

Vi leter etter en erfaren utvikler med fartstid som Scrum Master/Agile Team Lead som kan bidra til å drive videreutviklingen av Mybring, Brings selvbetjeningsportal og integrasjonsplattform for bedriftskunder. Er det deg?

Det er ingen tvil om at logistikkbransjen er i en av sine største forandringsreiser noensinne. Den største pådriveren for denne utviklingen er den raskt voksende e-handelen som har åpnet en helt ny verden av muligheter for både bedrifter og privatpersoner. Men, for at en pakke skal kunne fraktes fra A til B trengs det en aktør som tilbyr omfattende logistikkløsninger. Det er her vi i Posten og Bring kommer inn i bildet, som et av Nordens største logistikkonsern med drøyt 13 000 ansatte.

For å være enda bedre rustet til denne forandringsreisen er vi i ferd med å organisere teknologi- og forretningskompetanse sammen inn i et tverrfaglig miljø, Tjenesteutvikling Bedrift. Dette tjenesteutviklingsmiljøet består av ca. 10 team som sammen har som mål å skape den beste totalopplevelsen for nåværende og fremtidige bedriftskunder. Ambisjonen er å levere raskere ved å dyrke ende-til-ende ansvar i tverrfaglige team med høyest mulig grad av autonomi. I tillegg til å inneha rollen som Agile Team Lead vil du derfor også ha personalansvar for medarbeiderne på teamet og inngå som en del av ledergruppen i Tjenesteutvikling Bedrift.

Dersom du har erfaring som utvikler og Scrum Master/Agile Team Lead, har god forretningsforståelse, interesse for logistikk og ønsker å utfordre deg som leder for et agilt tverrfaglig team med både forretnings- og utviklingsressurser, vil du passe godt inn hos oss.

I avdelingen Tjenesteutvikling Bedrift er vi en pådriver for å øke konkurransekraften til våre bedriftskunder gjennom å tilby førsteklasses tjenester og digitale selvbetjeningsløsninger. Mybring er delt inn i flere domeneteam: Checkout-løsninger, Bestillingsløsninger, Sporingsløsninger, Analyseløsninger, Mybring Rammeverk og Mybring Opplevelse. Sammen med ditt team vil du som vår nye Agile Team Lead for Mybring Rammeverk være en viktig bidragsyter inn i et strategisk satsningsområde som har ansvar for å utvikle, forvalte og kontinuerlig forbedre vår digitale plattform for bedriftskunder.

Kjernekompetansen på Mybring domeneteamene er digital produktutvikling, og som Agile Team Lead for Mybring Rammeverk må du ha erfaring fra arbeid med digitale selvbetjeningsløsninger, agil arbeidsmetodikk og du må være opptatt av kontinuerlig forbedring og tverrfaglig samarbeid.

Vi holder til i moderne og sentrale kontorlokaler i Posthuset midt i Oslo sentrum og legger til rette for en hybrid arbeidshverdag for våre medarbeidere.

Dine arbeidsoppgaver:

  • Agile Team Lead for tverrfaglig produktteam
  • Personalleder for medarbeiderne på teamet
  • Videreutvikle ett av Mybrings 6 funksjonsområder – Mybring Rammeverk
  • Være en del av ledergruppen til Tjenesteutvikling Bedrift

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant IT-utdannelse og minimum 5 års erfaring som utvikler
  • Erfaring som Scrum Master/Agile Team Lead
  • Erfaring med digital produktutvikling og agil utviklingsmetodikk
  • Erfaring med eller interesse for utvikling av medarbeidere

Personlige egenskaper og ferdigheter:

  • Du er analytisk og strukturert
  • Du er selvgående, initiativrik og evner å inspirere andre
  • Du har strategisk legning og forståelse
  • Du trives med utfordrende oppgaver og har stor arbeidskapasitet
  • Du evner å sikre fremdrift og tydelig retning i arbeidet hos et tverrfaglig team
  • Du behersker enten norsk, svensk eller dansk og engelsk muntlig og skriftlig
  • Du har utmerkede kommunikasjonsferdigheter
  • Du trives med stor variasjon i arbeidsoppgaver og en hverdag som preges av å arbeide på tvers av organisasjonen
  • Du er en lagspiller

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Moderne kontorlokaler, flott utsikt og sentral beliggenhet midt i Oslo sentrum
  • Mulighet for en hybrid arbeidshverdag
  • Et sterkt faglig kompetansemiljø og hyggelige kolleger
  • Oppgaver som gir stor kontaktflate i konsernet
  • Gode forsikringer og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet til å være med på å endre en av Norges eldste og største bedrifter

Kjenner du deg igjen i dette, så send inn din søknad med tilhørende CV via vedlagte link innen søknadsfristen 31.07.2022.

Hvis du har spørsmål relatert til innholdet i stillingen kan du kontakte Christian Banzhaf, direktør Tjenesteutvikling Bedrift via +47 466 36 402, eller christian.banzhaf@bring.com

Hvis du har spørsmål knyttet til rekrutteringsprosessen, kan du kontakte Jakob Ingemansson, Rekrutteringsansvarlig på Posten/Bring, via +46731462330 eller jakob.ingemansson@bring.com.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Sektor: Offentlig
Sted: BISKOP GUNNERUS' GATE 14 A, 0185 Oslo
Bransje: Transport og logistikk
Stillingsfunksjon: Produktledelse, Ledelse, IT utvikling / Utvikler (generell)
Nøkkelord: Scrum, Agile, Rammeverk, Logistikk, IT

Lignende stillinger|