Vil du lede en anskaffelsesenhet i offentlig sektor?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelInnkjøpssjef eiendom
ArbeidsgiverUniversitetet i Oslo, Eiendomsavdelingen
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeOffentlig administrasjon, Eiendom
StillingsfunksjonLedelse, Koordinering, Innkjøp/forhandling
Søknadsfrist20.03.2023

Innkjøpssjefen i Eiendomsavdelingen (EA) spiller en sentral rolle i videreutvikling av avdelingens innkjøpsarbeid. EA kjøper entrepriser og varer og tjenester knyttet til forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av UiOs eiendomsmasse. Som innkjøpssjef vil du ha ansvar for entrepriseanskaffelser og forvaltning av vår rammeavtaleportefølje og følge opp leverandørene i samarbeid med organisasjonens fagansvarlige. EA er i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil være utfordrende og varierte. Vi stiller høye krav til miljø og arbeider aktivt med å hindre arbeidslivskriminalitet i leverandørkjedene våre. I denne rollen vil du bidra til at innkjøp er en tydelig og faglig sterk rådgiver og støtte for behovshavere og ledelse i EA.

Du blir del av et team med gode kolleger og høy kompetanse. Innkjøpsgruppen består av fire medarbeidere, inkludert leder. Samtidig vil du være en del av et faglig innkjøpsnettverk både ved UiO og nasjonalt. Stillingen rapporterer til assisterende eiendomsdirektør som leder Forvaltning og stab og deltar i hennes ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og utvikle egen enhet
  • Videreutvikle strategisk og operativt innkjøpsarbeid knyttet til eiendomsvirksomheten
  • Planlegge og gjennomføre anskaffelser (entrepriser, rammeavtaler m.m.) i tett samarbeid med behovshaver
  • Gjennomføre internkontroll på innkjøpsområdet
  • Være rådgiver for behovshavere i anskaffelsessaker
  • Forestå opplæring innen fagområdet

Kvalifikasjonskrav

  • Det kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole minimum på bachelornivå, fortrinnsvis jurist. Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan i spesielle tilfeller erstatte utdanningskravet
  • Det kreves relevant ledererfaring med personalansvar
  • Det kreves bred erfaring fra innkjøpsområdet fortrinnsvis fra eiendomsrelatert virksomhet, herunder entrepriser og entreprisemodeller
  • Det kreves god kunnskap om lov om offentlige anskaffelser med forskrifter
  • Det forutsettes god digital kompetanse
  • Det er en fordel med kjennskap til innkjøpsanalyser
  • Erfaring med miljøperspektivet i en innkjøpssammenheng vil bli tillagt vekt

Personlige egenskaper

Vi søker en utviklings- og løsningsorientert leder med beslutningskraft, gjennomføringsevne og evne til å håndtere komplekse prosesser. Det er viktig for oss at du har en lyttende og involverende lederstil. Videre er vi opptatt av du er serviceinnstilt overfor kollegaer og leverandører, samtidig som du er tydelig og robust.

God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk er en forutsetning.

Vi tilbyr

  • Et hyggelig arbeidsmiljø med varierte arbeidsoppgaver
  • God mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse
  • Gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Innplasseres i stillingskode 1407 Avdelingsleder i lønnsspennet kr 790 100 – 935 300 pr. år, avhengig av kompetanse/erfaring

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål, attester, liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

Søknad med vedlegg må sendes inn via UiOs rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

Interesserte kan ta uforpliktende kontakt med en av våre rådgivere i Habberstad, Jan Egil Myhre, tlf. 908 92 522 eller Atle Strande, tlf. 90892054, alternativt ass. eiendomsdirektør Britt Amundsen Hoel, tlf. 913 68 921.

Kontakter

  • Kontaktperson: Jan Egil Myhre
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 908 92 522
  • Kontaktperson: Atle Strande
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 908 92 054

Sted

Adresse: Problemveien 7