Nordisk rolle i et selskap i sterk vekst


Publisert
Søknadsfrist 28.01.2021

StillingstittelØkonomi / Finans / Regnskap
TypeFast
ArbeidsgiverModhi Finance
LokasjonOslo
BransjeBank / Finans / Forsikring

Bli kjent med The Assessment Company AS

Har du solid erfaring med regnskapsføring? Har du sterk analytisk kompetanse og har full kontroll? Har du god forretningsforståelse og evner å drive proaktiv økonomisk rådgivning til organisasjonen? Liker du utfordringer og en kompleks hverdag? Da er kanskje du vår nye konsernregnskapssjef! Modhi er i ferd med å etablere seg som en seriøs og tydelig nordisk aktør som utfordrer de etablerte inkasso- og porteføljeselskapene. Vi er i sterk vekst og står overfor en svært spennende utvikling i tiden som kommer.
Til å bidra i dette arbeidet søker vi en Konsernregnskapssjef som skal eie, lede og ta overordnet ansvar for den nordiske regnskapsfunksjonen, inkludert kvalitetssikring av prosesser, rutiner og etterlevelse av alle lovpålagte krav. Rollen er operativ med overordnede ansvaret for å håndtere konsolidering, skatt, internprising og internasjonal VAT, samt offentlig rapportering.
Som konsernregnskapssjef er du bindeleddet mellom regnskapsfunksjonen og selskapets forretningsdrift. Gjennom å yte proaktiv rådgivning til de aktuelle beslutningstakere, får de nødvendig økonomisk informasjon til å styre sine ansatte på en effektiv måte. Det vil derfor være svært viktig at du er forretningsorientert, evner å sette deg inn i selskapets operasjon og vite hvilken type informasjon som er kritisk viktig for de forskjellige enheter å motta. I denne sammenheng, er samarbeid, kommunikasjon og støttende adferd viktig at du utøver.


Viktigste ansvarsområder og oppgaver oppsummeres slik

  • Personalledelse
  • Månedlig konsolidering, oppsett av konsernregnskap og utarbeidelse av finansielle hovedtall og kommentarer til konsernledelsen
  • Offentlig rapportering - all rapportering som ikke krever analyser og kommentarer
  • Overordnet ansvar for skatte- og avgiftsrapportering i konsernet, samt håndtering av skatte- og avgiftsmessige problemstillinger
  • Regnskapsmessig bistand til avdelinger og datterselskaper


Faglige kvalifikasjoner

  • Mastergrad i økonomi, eller lignende
  • 5-10 års relevant erfaring innenfor regnskap, eller revisjon
  • Erfaring fra internasjonalt selskap og/eller behandling av klientmidler er ønskelig
  • Erfaring med konsolidering av selskaper med forskjellig valuta, IFRS regnskap, Transfer Pricing (internprising) og kostnadsallokeringer
  • Ledererfaring
  • God engelsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne


Personlige egenskaper
Vi søker deg som motiveres av å være med å påvirke et selskap som er i vekst og endring. For å lykkes i rollen, vil det være viktig at du er forretningsorientert og kontinuerlig ser etter forbedrings- og utviklingsområder. I denne sammenheng tør du å utfordre det etablerte, gjennom å kombinere din forståelse av produktivitet, kvalitet og fag. Videre vil det være nødvendig at du er oppdatert på lovverk, føringer, trender og beste praksis, og forstår økonomiske og lovmessige implikasjoner av aktiviteter og tiltak. Som leder må du være både målorientert, tydelig, inkluderende og motiverende, og bygger gode samarbeidende konstellasjoner i hverdagen. Du evner å jobbe både strategisk og operativt innen mange fasetter av fagfeltet, og det er avgjørende at du har meget god forståelse for den digitale hverdagen og hvilke muligheter den gir.


Hva tilbyr vi?
Stillingen vil rapportere til CFO og blir en del av et agilt arbeidsmiljø i nye lokaler på Skøyen. Vi tilbyr utfordrende oppgaver hvor lagånd står sentralt. Ideer og løsninger diskuteres på tvers, og med høy grad av involvering fra leder. Vi legger vekt på faglig utvikling, samarbeid og på å spille hverandre gode.


Vil du vite mer?
Vi skjønner at januar sannsynligvis er årets travleste måned. Ring oss gjerne eller send en epost til sigurd.beidel@theac for å vise interesse, så vil prosessen gjennomføres i februar. Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company, Elin Midtskogen på telefon 400 75 243 og Sigurd Beidel på telefon 489 99 525, eller CFO i Modhi Finance, Bjørn Ove Ottosen på telefon 934 80 775 for spørsmål. 
For å ivareta GDPR ser frem til at du registrerer en profil og laster opp din CV og søknad innen søknadsfrist 28. januar 2021.
 

Om arbeidsgiveren

Modhi Finance AS er et datterselskap i SpareBank 1 Gruppen AS. Selskapet er en betydelig aktør i markedet for kjøp og forvaltning av gjeldsporteføljer samt inkassovirksomhet. Modhi Finance med datterselskaper har ca. 200 ansatte i Norge, Sverige og Finland. Selskapet har en nordisk vekststrategi og forventer sterk utvikling i årene som kommer. SpareBank 1 Gruppen er eid av SpareBank 1-alliansen, Norges nest største finansaktør. Bankene i alliansen er selvstendige regionale og lokale enheter som tilbyr et fullverdig spekter av finansielle produkter og tjenester til privatpersoner og bedrifter i sine markeder. SpareBank 1 Gruppen leverer attraktive produkter og tjenester med fokus på gode kundeopplevelser til SpareBank 1-alliansen. Det jobber om lag 6.500 medarbeidere i SpareBank 1- alliansen, hvorav ca. 1.200 i SpareBank 1 Gruppen med datterselskaper.

SektorPrivat

StedSjølyst plass 3, 0278 Oslo

Bransje Bank, finans og forsikring,Konsulent og rådgivning,Økonomi og regnskap

Stillingsfunksjon Økonomi og regnskap,Økonomi og regnskap / Regnskap,Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering

Del jobb på