Vil du være med å forme fremtidens jernbane?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelRådgiver/seniorrådgiver i økonomiseksjonen
ArbeidsgiverJernbanedirektoratet
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeØkonomi og regnskap, Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
StillingsfunksjonKontor og administrasjon, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Økonomi og regnskap
Søknadsfrist25.09.2022

Rådgiver/seniorrådgiver i økonomiseksjonen

I Jernbanedirektoratet får du jobbe med spennende økonomiske temaer i utviklingen av en fremtidsrettet og effektiv jernbanesektor. Du får muligheten til å være en del av løsningen for et mer bærekraftig og klimavennlig samfunn, og jobbe i en synlig sektor det satses på.

Økonomiseksjonen har mange spennende oppgaver foran seg og søker deg som vil bidra til å videreutvikle prosesser og rutiner for god og effektiv økonomi- og budsjettstyring. I seksjonen jobber vi for å optimalisere økonomistyringen i hele direktoratet gjennom utvikling og forvaltning av systemer, rutiner og styrende dokumenter. Sammen med gode fagkollegaer får du jobbe med flere store utviklingsoppgaver, samt oppgaver som å utarbeide interne budsjetter og prognoser for direktoratet, ad-hoc analyser og rapportering, samt saksfremlegg til direktoratets ledelse.

Økonomiseksjonen er en del av Virksomhetsstyringsstaben og har blant annet ansvar for økonomistyring, budsjetter, regnskap og lønn.

Hvem ser vi etter?

Vi ser etter deg som er analytisk, har god tallforståelse og har blikk for både helhet og detaljer. For å lykkes i stilingen må du være initiativrik og ta selvstendig ansvar, samt evne å jobbe strukturert, nøyaktig og planmessig over tid. Du er proaktiv, får oppgaver gjort og leverer gode produkter i tide.

Arbeidet innebærer mye samhandling med andre i direktoratet. Vi ser derfor etter en som er imøtekommende og god til å samarbeide, men samtidig er tydelig i kommunikasjonen rundt retningslinjene for økonomi- og budsjettarbeidet. God skriftlig og muntlig fremstillingsevne er nødvendig.

Du må ha erfaring og kunnskap om økonomistyring og rapportering, gjerne fra statlig sektor. Jernbanedirektoratet bruker Unit4 (Agresso) innenfor regnskap og budsjettering og SAP innenfor HR og lønn. Vi er fullservicekunde hos DFØ, og kjennskap til systemene er en fordel, men ikke en forutsetning for stillingen. Det er viktig at du behersker Excel, og det er en fordel om du kjenner til Power BI eller lignende verktøy.

Vi ser etter deg med relevant utdannelse på minimum bachelornivå. For å bli tilsatt som rådgiver må du normalt ha tre års erfaring som er direkte relevant for stillingen. Tilsetting som seniorrådgiver krever normalt fem års relevant erfaring.

Hva tilbyr vi?

  • Gode muligheter for faglig utvikling i et direktorat og sektor det satses på
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Jobbe tett med faglig sterke kollegaer
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
  • God kantineordning
  • Arbeidssted enten Oslo, Trondheim eller Bergen
  • Lønn som rådgiver/seniorrådgiver fra kr. 517 600 – 814 900 etter kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes

Vi vil at alle som jobber i Jernbanedirektoratet skal kunne identifisere seg med våre verdier: nytenkende, åpen, modig og kompetent.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller lignende.

Du kan lese mer om inkludering og mangfold i staten her: https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling

I samsvar med offentlighetsloven § 25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søkere vil i tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.

Vi benytter oss av Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater i vår rekrutteringsprosess. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Staten er opptatt av mangfold og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb i staten uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Søkere må opplyse om at de behersker begge målformer.

Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp. Deretter vil det bli satt opp offentlige søkerlister. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren blir varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.

Interessert?

Send søknad innen 25. september. Ønsker du mer informasjon om stillingen, kontakt våre samarbeidspartner The Assessment Company, Marte Rønningstad Skjæret på tlf. 952 78 687 eller Gro-Anett S. Haugen tlf. 974 08 693.

Kontakter

  • Kontaktperson: Marte Rønningstad Skjæret
  • Stillingstittel: Business Consultant
  • Telefon: +47 952 78 687
  • Kontaktperson: Gro-Anett Haugen
  • Stillingstittel: Partner og Management Consultant
  • Telefon: +47 974 08 693

Sted

Adresse: Biskop Gunnerus gate 14