Sporveien søker operativ innkjøper

Publisert: Publisert:
StillingstittelOperativ innkjøper
ArbeidsgiverSporveien AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeTransport og logistikk
StillingsfunksjonInnkjøp/forhandling
Søknadsfrist11.04.2023

Vil du være med å påvirke fremtiden til byens kollektivtrafikk? Økt fokus på kollektivtransport i Oslo gjør at Sporveien har flere store oppgaver fremfor seg. Til vår avdeling Operativt innkjøp/Innkjøp & Logistikk søker vi nå ny innkjøper med snarlig tiltredelse.

I Operativt innkjøp vil du jobbe tett mot Infrastruktur og oppfølging av prosjekter for å sikre at materiell blir levert til riktig tid og sted. Du vil også ta del i det spennende arbeidet tilknyttet trikkeprogrammet og innføring av de nye trikkene i Oslo. Som innkjøper jobber du også tett mot T-banen, som er inne i en spennende tid med nytt signalsystem, Fornebubanen, anskaffelse av nye vogner og innføring av nytt signalsystem CBTC.

Operativt innkjøp består i dag av en avdeling på 5 innkjøpere, men vi trenger flere skarpe hoder som kan bidra på ulike områder.

Stillingen vil være rettet mot innkjøp og oppfølging av utbygging- og vedlikeholdsprosjekter i infrastruktur-enheten, sikre innmelding av behov og fremtidige prognoser i samarbeid med prosjektenheten. Liker du å jobbe målrettet, samhandle med leverandører, og vil du være med på å sikre god materialtilførsel til sporveiens utbygging- og vedlikeholdsprosjekter? Da tror vi du er rett kandidat for oss.

Arbeidsoppgaver:

  • Opprette innkjøpsordre og sende bestillinger til leverandør
  • Oppfølging mot prosjekt, utbygging og infrastruktur
  • Innhente prognose og planlegge innkjøp sammen med prosjektorganisasjonen
  • Følge opp leveranser fra leverandør til prosjekt og/eller lager
  • Innhente tilbud fra leverandør og foreta kommersiell tilbudsevaluering
  • Oppfølging av leverandører, ordrebehandling og leveringspresisjon
  • Koordinering og informasjonsdeling på tvers av avdelinger
  • Bidra til etterlevelse av konsernets prosedyrer og rutiner, inkl. Lov om offentlige anskaffelser
  • Andre relevante og relaterte oppgaver kan forekomme. Støtte etter behov, aktiviteter mot trikk og T-bane

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning på bachelor/master nivå, gjerne med fordypning i innkjøp/logistikk
  • 2-5 års erfaring fra innkjøp, gjerne på operativt nivå
  • Kjennskap til Lov om offentlige anskaffelser en fordel
  • Erfaring fra innkjøp og logistikk er en fordel
  • God kompetanse på bruk av digitale verktøy, inkludert Excel
  • God kjennskap og forståelse av ERP systemer (fordel med kjennskap til IFS)
  • Gode analytiske evner
  • Gode språkkunnskaper muntlig og skriftlig i norsk og engelsk
  • Erfaring fra LEAN-filosofi mht. måling og rapportering

Personlige egenskaper/ferdigheter:

  • Strukturert og analytisk
  • Trives med operativt arbeid
  • Trives å arbeide selvstendig, men også i team
  • Kommersiell og resultatorientert
  • Løsningsorientert
  • God forretningsforståelse
  • Initiativrik og evner å jobbe på tvers av konsernet
  • Goda kommunikasjon- og samarbeidsevner
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere saker samtidig

Hvorfor Sporveien:

  • Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
  • Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
  • Trimrom og bedriftsidrettslag
  • I Sporveien har fast ansatte og familie, mulighet for å få fribillett inntil sone 2 på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus. Fribillettene fordelsbeskattes iht regelverk for dette

Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende og kan være en tydelig kulturbærer av dette.

Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25).

Sporveien AS samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Ønsker du mer informasjon om stillingen ber vi deg ta kontakt med avdelingsleder Linn Bergström på telefon 452 23 058.

Kontakter

  • Kontaktperson: Linn Bergström
  • Stillingstittel: Avdelingsleder
  • Telefon: +47 452 23 058

Sted

Adresse: Økerveien 9