Vil du være med å styre våre lisenser, forhandle med leverandører og bidra til riktig bruk av Software? Da vil vi gjerne ha en prat med deg!

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelSoftware Asset Manager
ArbeidsgiverKongsberg IT
TypeFast
LokasjonKongsberg
BransjeKonsulent og rådgivning, IT, IT - programvare
StillingsfunksjonKonsulent, Kontor og administrasjon, Innkjøp/forhandling
Søknadsfrist26.01.2022

SOFTWARE ASSET MANAGER

Til vår IT Procurement avdeling søker vi nå to Software Asset Managere. IT Procurement har ansvar for leverandørforhandlinger, innkjøp, leverandørstyring og lisensadministrasjon for Kongsberg IT. Arbeidssted kan være Kongsberg, Horten, Ålesund, Asker og omegn.

  • Ansvar for riktig lisensiering og lisensrevisjoner
  • Støtte systemansvarlige med å optimalisere bruk av software
  • Bidra i prosessen med godkjenning av ny software
  • Administrere lisenser og kostnader i leverandørenes portaler
  • Anskaffelse av lisenser og deltagelse i lisens- og avtaleforhandlinger med leverandører
  • Registrere innkjøpte softwarelisenser og tildele software til brukere
  • Bidra til strukturert oppfølging av leverandører og kostnadsutvikling
  • Rådgivning knyttet til software lisenser
  • Budsjettering og kostnadsfordeling av software kostnader
  • Vi ønsker at du har utdanning på Bachelornivå, men erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig både på norsk og engelsk
  • Har god teknisk forståelse og evner å lære nye systemer
  • Gode samarbeids- og analytiske evner
  • Selvdrevet, engasjert og ansvarsbevisst
  • Strukturert, nøyaktig og systematisk
  • Erfaring med software lisensadministrasjon og kjennskap til softwareadministrasjon er en fordel

Kongsberg IT tilbyr

  • Spennende utfordringer i et høyteknologisk internasjonalt miljø
  • Gode karriere- og utviklingsmuligheter
  • Et godt sosialt og faglig miljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Velferdsordning med blant annet treningssenter, hytteutleie og mye mer
  • Hybrid kontorløsning med fleksible ordninger for en god balanse mellom jobb og fritid

Vi behandler søknader fortløpende, så ikke vent med å søke!

For å være aktuell til stillingen må du kunne sikkerhetsklareres og autoriseres, jfr. Sikkerhetsloven.

Kontakter

  • Kontaktperson: Wenche Kristiansen
  • Stillingstittel: Manager Public Sector
  • Telefon: +47 922 83 756
  • Kontaktperson: Nina Nord
  • Stillingstittel: Senior Consultant
  • Telefon: +47 417 98 999

Sted

Adresse: Kirkegårdsveien

Lignende stillinger|