Utløpt

Retention Director


Publisert
UtløptSøknadsfrist 15.01.2021

StillingstittelSalg / Markedsføring
TypeFast
ArbeidsgiverCompass Group
LokasjonViken
BransjeAnnet
Søk her

Retention Director er ansvarlig for Compass Group sitt program for kundeoppfølging som inkluderer faste prosedyrer som kundeintervjuer, utarbeidelse av rapporter og tiltaksplaner i nært samarbeid med driften. Stillingen vil både jobbe direkte med egen kundeportefølje og koordinere og overvåke øvrige aktiviteter innenfor dette området. Kombinasjonen krever evne til å jobbe bredt med mange ulike arbeidsoppgaver, høyt kundefokus og gjennomføringsevne og passer for en som liker høyt tempo. Du vil bli en del av et faglig tungt salgsmiljø som sammen skaper og videreutvikler sterke kunderelasjoner over tid.Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide strategi, planer og koordinere retentionprosesser på tvers av sektorer onshore, drift og stabsfunksjoner i forbindelse med kundefastholdelses- og utviklingsplaner inkludert cross selling 
  • Sikre at prosessen kontinuerlig utvikles og oppdateres basert på kontinuerlig forbedring og beste praksis internasjonalt
  • Ansvarlig for egen kundeportefølje, og årlig gjennomføre retentionprosessen for alle egne kunder 
  • Delta i aktuelle retention foraer både internasjonalt og på Nordisk nivå
  • Foreta analyser ved kontraktsoppsigelser samt være en pådriver for at selskapet kan ta relevant læring fra dette mht forbedringstiltak 
  • Ta lead på reforhandling eller anbudsprosesser for kunder i egen portefølje iht avtalt grensesnitt mot Proposal Development Center
  • Planlegge og gjennomføre kurs for drift basert på Compass Group metodikk iht avtalt årsplan 
  • Oppdatere egen kundeportefølje på CRM og følge opp øvrig organisasjon innen dette arbeidet

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse innen eksempelvis salg, økonomi, eiendomsfag, Facility Management, hotell- eller restaurantfag
  • Dokumentert erfaring fra løsningssalg til større bedrifter i B2B markedet, eller erfaring fra drift
  • Erfaring fra eiendomsselskap, hotell, eiendomsdrift og støttetjenester, eventuelt erfaring fra en leverandør av FM tjenester
  • Resultatorientert, med god økonomisk forståelse
  • Erfaring med forhandlinger og kontraktarbeid
  • Bransjeerfaring vil være en fordel, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • Proaktiv
  • Evne til å bygge langsiktige relasjoner, både internt og eksternt
  • Resultat- og løsningsorientert
  • Analytisk, systematisk og strukturert
  • God kommersiell forståelse, kremmerånd
  • Innovativ med evne til å se muligheter
  • Selvstendig, med gode samarbeidsevner
  • Høy gjennomføringsevne

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige betingelser, gode utviklingsmuligheter i et meget kompetent salgsmiljø, både nasjonalt og internasjonalt
  • Store påvirkningsmuligheter på egen hverdag
  • Sentral og selvstendig stilling i stort, internasjonalt selskap
  • Grundig opplæring vil bli gitt
  • Hyggelig, uformelt og profesjonelt arbeidsmiljø 
  • Arbeidssted: Asker Panorama, Asker

Om arbeidsgiveren

Compass Group i Norge er en del av Compass Group PLC som er en verdensledende leverandør av måltidsrelaterte tjenester og andre supporttjenester med en omsetning på £22 milliarder. Konsernet har over 600 000 ansatte i 45 land og serverer over 5 milliarder måltider hvert år.

Compass Group Norge har om lag 2600 ansatte og rundt NOK 2,5 milliarder i omsetning. Vi har mange sterke merkevarer på kundelisten, og leverer måltids- og supporttjenester på rundt 300 lokasjoner over hele Norge. Vi skal være en servicepartner med ekte lidenskap for mat, og vårt formål er å tilby skreddersydde og helhetlige løsninger slik at våre kunder kan fokusere på sine kjernevirksomheter. www.compass-group.no

Sektor Privat

Sted Drengsrudbekken 12, 1383 Asker

Bransje Drift og vedlikeholdstjenester, Renovasjon og renhold, Restaurant, mat og uteliv,Storhusholdning og catering

Stillingsfunksjon Salg / Løsningssalg,Ledelse

Nøkkelord

Retention, Director

Søk her
Del jobb på