Røde Kors søker 2 Business Partner IT

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelIT Business Partner
ArbeidsgiverNorges Røde Kors
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeIdeelle organisasjoner, IT, IT - programvare
StillingsfunksjonIT drift og vedlikehold/Drift/Operations, IT utvikling/Utvikler (generell)
Søknadsfrist24.10.2022

RØDE KORS søker Business Partner IT

Ønsker du å være førende i vår digitale transformasjon?

Blant flere viktige IT-ressurser søker Røde Kors etter en Business Partner IT som vil bli en del av et sterkt fagmiljø. Business Partner IT skal ha ansvar for løsningsdialog med fagområdene, samt design og styring av IT-systemer i Røde Kors. Rollen gir en unik mulighet til å være førende i en digital transformasjon for Norges Røde Kors.

Ansvarsområder:

  • Være rådgiver for fagområder og prosesseiere for å bidra til effektiv bruk av systemene
  • Samle og koordinere endringsbehov, og bidra til prioritering og gjennomføring
  • Overvåke og optimalisere/vurdere den totale systemøkonomien
  • Lede og koordinere utviklingen av løsninger i tett samarbeid med systemeier, leverandører og andre interessenter
  • Utøve leverandørstyring gjennom bestillinger, oppfølging av leveranser, kvalitetssikring og akseptansetesting

VI ER PÅ UTKIKK ETTER

Norges Røde Kors er på utkikk etter skarpe digitale hjerner som evner å sette seg inn i nye ting, har god helhetsforståelse for IT og er motivert for å utvikle seg videre sammen med oss. Business Partner IT bør være en dyktig relasjonsleder som vil bruke kompetansen og engasjement sitt i en internasjonal humanitær organisasjon. Du må kunne håndtere en kompleks arbeidshverdag og ha evne til å skape gode relasjoner internt og eksternt. Å sette retning for utvikling og kollegaer står også sentralt. I tillegg må du kunne identifisere seg med Røde Kors-bevegelsens verdigrunnlag og prinsipper, og ikke minst ha forståelse for at teknologi faktisk utgjør en forskjell. Det digitale arbeidet vil bokstavelig talt være livsviktig.

PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Meget god evne til å samarbeide, ivareta gode relasjoner og dele kompetanse
  • God relasjonsbygger som behersker stor kontaktflate og arbeider godt i team
  • Evner å jobbe selvstendig
  • Trives godt med å strukturere og planlegge
  • God til å koordinere og prioritere egne arbeidsoppgaver
  • Evner å veilede og motivere
  • Er modig, utfordrer, tør å prøve ut ideer og samtidig er leveransedyktig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

FAGLIGE KOMPETANSER

  • God forståelse og erfaring med generell IKT arkitektur, både prosess, verktøy og revidering og med å utarbeide kravspesifikasjoner
  • Gode språkkunnskaper, inklusive kjennskap til kontraktsformuleringer på norsk og engelsk
  • Høyere utdanning på universitets-/høgskolenivå
  • Erfaring fra informasjons- og teknologiutvikling og forvaltning
  • Har 3 års relevant erfaring mot arbeidsområder

KONTOR OG REISEVIRKSOMHET

Røde Kors holder til i nyoppussede lokaler i Oslo sentrum, Christian Kroghs gate 15. Stillingen kan innebærer noe reising ved behov. Det må påberegnes forskjøvet arbeidstid, med kveldsarbeid i spesielle perioder.

HVORFOR JOBBE I NORGES RØDE KORS

Røde Kors er svært opptatt av å skape en god arbeidsplass og investerer i de ansatte, i form av god arbeidskultur, fleksible arbeidstider og andre goder – og tilbyr:

  • En rolle med utviklingsmuligheter og utfordrende arbeidsoppgaver, hvor kandidaten vil møte mange forskjellige problemstillinger
  • En meningsfull arbeidsplass, og en samfunnsnyttig jobb i Norges største frivillige humanitære organisasjon
  • Engasjerte kolleger og bredt kontaktnett i en mangfoldig organisasjon
  • Lokaler i Oslo sentrum (mulighet for fjernarbeid innenfor Norge)
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Vinterarbeidstid kl. 08.15-16.00 (1. september til 30. april) og sommerarbeidstid kl. 08.00-15.00 (1. mai til 31. august)
  • Fleksitid og overtid
  • Mobil og internett
  • Arbeidsforholdet reguleres av de(n) til enhver tid gjeldende tariffavtale(r) i virksomheten, for tiden: Hovedavtalen Tekna og Funksjonæravtalen Negotia

Meld interesse!

Registrer din interesse snarest gjennom å laste opp din cv, senest innen 24. oktober 2022

For nærmere informasjon ta kontakt med vår rådgiver i The Assessment Company, Sindre Sandaker (tlf: +47 913 49 972, e-post: sindre.sandaker@theac.no) eller Live Tenstad (tlf: +47 980 71 756, e-post: live.tenstad@theac.no).

Kontakter

  • Kontaktperson: Sindre Sandaker
  • Stillingstittel: Head of Technology
  • Telefon: +47 913 49 972
  • Kontaktperson: Camilla Kristiansen
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 408 71 750
  • Kontaktperson: Live Tenstad
  • Stillingstittel: Business Consultant Oslo
  • Telefon: +47 980 71 756

Sted

Adresse: HAUSMANNSG 7