Vil du jobbe med rammebetingelsene for ideelle virksomheter?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelBransjeleder Virke ideell og frivillighet
ArbeidsgiverHovedorganisasjonen Virke
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeOrganisasjoner, Arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjoner, Helse og omsorg
StillingsfunksjonProsjektledelse, Ledelse, Rådgivning
Søknadsfrist21.08.2022

Vi søker en bransjeleder som skal ha ansvar for våre idelle medlemmer innenfor spesialisthelsetjenesten og de problemstillingene disse står i. Du vil være tett på medlemmenes utfordringer og muligheter, og jobbe for å sikre høy medlemstilfredshet gjennom faglige og politiske leveranser. Her får du jobbe aktivt mot forvaltningen og det politiske miljø og sette premisser i debatten om bransjens rammevilkår.

Vi ser etter deg som er samfunnsengasjert, med interesse for helsepolitikk og vilje til å se egenarten i ideell sektor og opptre med engasjement på dens vegne. For å lykkes i rollen navigerer du godt i det politiske landskapet. Du trives med å balansere interesser og forventninger fra de ulike medlemsbedriftene og med å være et talerør for disse både inn i Virke og utad. Du vil inngå i et team på 6 personer som jobber i Virke ideell og frivillighet. Vi organiserer bredden av frivillige organisasjoner og ideelle virksomheter.

Arbeidsoppgaver i korte trekk:

  • Operativ oppfølging av og dialog med medlemmer
  • Strategisk planlegging og gjennomføring av politisk påvirkningsarbeid og dialog
  • Jobbe strategisk sammen med teamet for å utvikle og posisjonere ideell og frivillig sektor
  • Holde deg løpende oppdatert på det politiske landskapet og på helsepolitikk
  • Delta i interne prosesser og prosjekter
  • Utarbeide notater, rapporter, uttalelser til høringer og liknende
  • Utvikle og fasilitere relevante møteplasser for medlemmene

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Kunnskap om og erfaring fra politisk påvirkningsarbeid
  • Kunnskap om helsepolitikk, og gjerne også om spesialisthelsetjenesten
  • Relevant høyere utdannelse
  • God politisk forståelse og gjerne et godt nettverk innen helsefeltet

Vi kan tilby:

  • Mulighet for å påvirke en bransje og organisasjon i sterk vekst og endring
  • En rolle der du er en synlig representant for store virksomheter som er en viktig del av norsk helsevesen
  • En hverdag der du kommer nært innpå det politiske liv og viktige samfunnsprosesser, og får jobbe med et bredt spekter av interessepolitikk
  • Et faglig sterkt arbeidsmiljø
  • Lyse, trivelige lokaler sentralt på Solli plass

Vil du vite mer?

Vi har valgt The Assessment Company AS som partner i rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål kan du kontakte Camilla Kristiansen på tlf. 408 71 750 eller Bård Nordby på tlf. 922 87 160.

Kontakter

  • Kontaktperson: Camilla Kristiansen
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 408 71 750
  • Kontaktperson: Bård Nordby
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 922 87 160

Sted

Adresse: Henrik Ibsens gate 90