NorgesGruppen søker Rådgiver tariff og bemanning

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelRådgiver tariff og bemanning
ArbeidsgiverNorgesGruppen ASA
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeØkonomi og regnskap, Butikk og varehandel, HR, organisasjonsutvikling og rekruttering
StillingsfunksjonRådgivning, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Økonomi og regnskap/Lønn
Søknadsfrist25.10.2021

NorgesGruppen HR-tjenester søker Rådgiver tariff og bemanning

NorgesGruppen er landets største handelshus med 40 000 medarbeidere. For å kunne effektivisere vår forretning, IT og lønnsfunksjon søker NorgesGruppen en Rådgiver tariff og bemanning. Stillingen vil være en viktig støttespiller og pådriver til profilhusene i NorgesGruppen og lede arbeid knyttet til implementering av tariffavtaler, lover og overenskomster. Du vil også bidra til optimal bemanningsplanlegging i våre butikker.

Dette er din mulighet fordi:

  • Du får jobbe i et av Norges største og spennende fagmiljø i grensesnittet mellom HR-IT og drift.
  • Du får være med på å påvirke utviklingen i NorgesGruppen fremover.
  • Du får bidra i interessante diskusjoner på tvers av profilhusene i NorgesGruppen.
  • Du får jobbe sammen med dyktige og flinke kollegaer som kan sine spesialistoppgaver godt.
  • Du får gode og rettferdige ledere som tar sine medarbeidere på alvor.
  • Du får ta del i et arbeidsmiljø som preges av tillit, raushet og åpenhet.

Hva innebærer denne spennende jobben av oppgaver?

  • Initiere og koordinere aktiviteter mellom profilhusene, IT og lønnsfunksjonen knyttet til bemanningssystemet, regelverk og overenskomster.
  • Releasehåndtering og testing av nye løsninger i våre lønns- og bemanningssystemer
  • Igangsette systemtekniske forenklinger og forbedringer av prosessen fra ansettelse til lønnsutbetaling.
  • Være prosjektleder eller prosjektdeltager i i implementering og utviklingsprosjekter for NorgesGruppen.
  • Dokumentere regler og interne prosesser.
  • Sikre en god og effektiv lønnskjøring gjennom å være tilgjengelig for profilhusene.
  • Være superbruker for Quinyx og spesialist på internt regelverk, arbeidsmiljøloven og Landsoverenskomsten HK.
  • Tett dialog med leverandører og Virke.
  • Koordinere opplæringsaktiviteter.

For å lykkes i denne rollen tror vi at du har:

  • Minst 3 års erfaring fra tariffarbeid, gjerne med Landsoverenskomsten og Arbeidsmiljøloven.
  • Minst 3 års erfaring med bemanningssystemer, gjerne Quinyx.
  • Erfaring med integrasjoner og regelverk mellom system for bemanning/tid og lønnssystem.
  • Erfaring med prosjektledelse.

I tillegg vil følgende personlige egenskaper komme til nytte:

  • Analytisk og nøyaktig, med sans for detaljer
  • Pådriver og tverrfaglige kommunikasjonsevner
  • Gjennomføringskraft
  • Tålmodig og løsningsorientert
  • Samarbeidsorientert og lyttende
  • Systematisk og teknisk orientert

Dersom du finner denne muligheten attraktiv, og tenker at du er den vi leter etter, så vil vi gjerne høre fra deg.

Søknadsfrist: 25 oktober 2021

Kontakter

  • Kontaktperson: Trond Myhrvold
  • Telefon: +47 928 23 049
  • Kontaktperson: Svein Optjernsberget
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 975 07 205

Sted

Adresse: Karenslyst Allé 12-14

Lignende stillinger|