Global Business Controller

Publisert: Publisert:
StillingstittelGlobal Business Controller
ArbeidsgiverGlobal Transport Solutions AS (GTS)
TypeFast
LokasjonLysaker
BransjeTransport og logistikk, IT - programvare, Internettbaserte tjenester
StillingsfunksjonØkonomi og regnskap/Controller, Analyse, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering

Global Transport Solutions (GTS) har med sine to datterselskap Marinetrans og BGL behov for å styrke sin økonomi/rapporteringsfunksjon. Stillingen er nyopprettet og rapporterer til CFO i Amsterdam.

I Norge har vi et team på til sammen 6 ansatte som utfører alle regnskap og rapporteringsoppgaver. Vi har tatt i bruk Visma.net og vi benytter Lucanet til rapportering. Vi konsoliderer vår ressursbruk og vil samle våre økonomi-ressurser for alle selskap i Norge. Dette vil gi oss bedre utnyttelse og enda bedre flyt i våre oppgaver. Vi håper derfor at endringsvilje, fleksibilitet i oppgavesett og løsningsorientering, er ord vår nye controller trives med.

Ansvar og utvalgte arbeidsoppgaver:

  • Konsolidere, analysere og rapportere tall for Norge til konsernet
  • Ansvarlig for all periodisk rapportering, måned, kvartal og år
  • Bidra i utarbeidelse av budsjettene og koordinere arbeidet med disse
  • Ansvarlig for årsregnskap i samarbeid med ledelse og revisor og i overenstemmelse med norske lover og regler
  • Analysere og benchmarke våre resultater og KPI’er
  • Sørge for riktig rapportering til alle offentlige instanser
  • Bidra på tvers av avdelingen ved ferier etc.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

  • Relevant utdannelse på bachelornivå eller høyere, relevant erfaring kan kompensere for dette
  • Erfaring fra vår bransje (logistikk), er en fordel
  • God IT systemkompetanse og interesse er vesentlig
  • Løsningsorientering og opptatt av å forbedre prosesser og arbeidsmetoder
  • Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • En interessant og utfordrende stilling i et globalt selskap
  • Muligheter for personlig og faglig utvikling. Vi oppmuntrer våre ansatte til å videreutdanne seg og i å delta i relevante kompetansehevende aktiviteter
  • Konkurransedyktige lønns- og pensjonsbetingelser
  • Hybrid og fleksibel kontorløsning og arbeidstid
  • Utviklende oppgaver i grensesnittet økonomi og IT

GTS har sentralt plasserte kontorer på Lysaker Brygge, samt kontor og lager på Gardermoen. Vi arbeider fleksibelt og har en hybrid kontorløsning. Vårt offisielle arbeidsspråk er engelsk, men i Norge snakker vi mest norsk oss imellom. Noe arbeidsrelatert reisevirksomhet kan bli aktuelt.

For mer informasjon angående stillingen kontakt vår rådgiver Lars Hagen på (+47 90 999 000)/ e-post: Lars.Hagen@nyeansatte.no. Vi foretrekker alle søknader og cv’er på engelsk.

All informasjon vil bli behandlet konfidensielt og etter gjeldende regler.

Nettverk: LinkedIn
Sektor: Privat
Sted: STRANDVEIEN 50, 1366 Lysaker
Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
Bransje: Transport og logistikk, Internettbaserte tjenester, IT - programvare
Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap / Controller, Analyse, Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering
Nøkkelord: Controlling, Analyse, Konsolidering, Rapportering, Budsjettering

Lignende stillinger|