Få stort ansvar i et selskap med noen av Norges største og gøyeste merkevarer!

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelBusiness Controller
ArbeidsgiverHansa Borg Bryggerier AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeØkonomi og regnskap, Markedsanalyse, Matvareproduksjon og -industri
StillingsfunksjonØkonomi og regnskap/Controller, Forretningsutvikling og strategi, Analyse
Søknadsfrist05.02.2023

Vårt mål er å være forbrukernes førstevalg innenfor alle våre drikkevarekategorier. Hansa Borg Bryggerier og Solera er eid av Royal Unibrew, et av de ledende drikkevarekonsern i Norden og som opplever vekst også i andre deler av Europa. Det er et stort privilegium å kunne jobbe med å skape gode øyeblikk for våre forbrukere.

Hansa Borg & Solera har vært de mest innovative aktørene innenfor drikkevaresegmentet i Norge de siste årene. Hansa Borg har en merkevareportefølje bestående av bla Hansa, Grevens og Nøgne Ø, i tillegg til partnerskap med Heineken, Smirnoff Ice mfl. Fra 2023 skal vi også nå ut til enda flere forbrukere gjennom nye kategorier som snacks, kaffe og te. For å realisere våre store ambisjoner, trenger vi flere flinke folk på laget.

Som business controller hos oss vil du få en sentral rolle i et engasjert og faglig dyktig team. Du vil få ansvar for et eget forretningsområde og vil kunne være med å påvirke din egen arbeidshverdag. Du vil være en viktig bidragsyter inn i et engasjert og dedikert team som er stolte over jobben vi gjør, og som har et sterkt fokus på å jobbe sammen mot våre felles mål. Høres dette spennende ut? Da ønsker vi å komme i kontakt med deg!

Hva vil vi du skal gjøre hos oss?

  • Månedlig og løpende analyse av forretningsområdet du har ansvar for.
  • Støtte forretningsområdene i forbindelse med business review og oppfølging av mål
  • Bidra i måneds-, kvartals- og årsavslutning
  • Bidra til å effektivisere og forbedre beslutningsstøtte, f.eks. gjennom utvikling og forbedring av rapporter i PowerBI el.
  • Vedlikeholde og forbedre rapportering

For å lykkes i rollen ser vi gjerne at du har

  • Siviløkonom/Mastergrad eller tilsvarende innenfor økonomi, finans eller lignende.
  • Relevant erfaring innen controlling/regnskap/rapportering
  • Erfaring fra større organisasjoner eller konsulentbransjen
  • Solid forståelse og interesse for IT-systemer og dataflyt. Avansert bruker av Power-BI og Excel
  • Erfaring fra ERP-systemer. Erfaring fra SAP er en fordel
  • Erfaring fra matvareindustri / FMCG er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Analytiske evner og er resultatorientert

Vi ser etter deg som

  • Forstår resultatdrivere og markedskrav og har en god forretningsforståelse
  • Er selvgående, men samtidig en god lagspiller gjennom ditt engasjement
  • Er nysgjerrig og forbedringsorientert og har en god gjennomføringsevne
  • Er analytisk og strukturert
  • Trives med å jobbe tett med øvrig organisasjon og kunder
  • Kommuniserer tydelig og godt med andre både skriftlig og muntlig
  • Er opptatt av relasjonsbygging og skaper tillit
  • Er ambisiøs og initiativrik
  • Elsker å utvikle deg og oppsøker og tilegner deg kontinuerlig ny og nødvendig kunnskap.

Flinke folk har mange muligheter. Hvorfor skal du velge oss?

Vi er den største satsningen innenfor drikkevaresegmentene i Norge. Med Royal Unibrew i ryggen skal vi utfordre de etablerte aktørene og offensivt ta andeler i markedet. Vi skal bygge og utvikle vår nåværende portefølje av egeneide merkevarer, vi skal utvikle porteføljen av merkevarer gjennom internasjonale partnerskap, vi skal lansere nye produkter og merkevarer og vi skal etablere oss innenfor nye kategorier. Vi er aktøren som skal drive trendene innenfor drikkevaresegmentene de kommende årene og være den foretrukne partneren til kunder som ønsker vekst! Ønsker du muligheten til å få utfordret deg selv og utvikle deg både faglig og personlig? Vil du jobbe i en ambisiøs og engasjert organisasjon hvor du vil ha store påvirkningsmuligheter?

Vi vil gjerne at du søker hos oss

Stillingen rapporterer til head for controlling. Vi har kontorer både i Oslo og Bergen. Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet. Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, ansattgoder som blant annet bedriftshytter. Vi er opptatt av at du skal få mulighet til å utvikle deg, både faglig og personlig.

Vi håper at du vil sende oss din CV og søknad! Har du spørsmål, kan du gjerne ta kontakt med CFO George Oehme, på telefon 911 10 565.

Årsaken til vår suksess er entusiastiske medarbeidere og godt håndverk - vi er stolte av våre sterke merkevarer!

Kontakter

  • Kontaktperson: George Oehme
  • Stillingstittel: CFO
  • Telefon: +47 911 10 565

Sted

Adresse: KARENSLYST ALLÉ 10

Nettverk