Ønsker du deg en nøkkelrolle innen digital salg i et vekstselskap med store ambisjoner?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelDigital Manager
ArbeidsgiverIce Communication Norge AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeMarkedsføring og annonsering, Telekommunikasjon, Internettbaserte tjenester
StillingsfunksjonProsjektledelse, Markedsfører, Salg
Søknadsfrist30.11.2022

Digital Manager

Avdelingen Digital Sales søker nå etter en dyktig og erfaren Digital Manager med ansvar for ice.no. Stillingen inngår i et større team som består av spesialister innenfor SEO, webtracking, e-commerce, design og utvikling. I rollen som Digital Manager er du ansvarlig for konvertering og salg av mobilabonnementer og bredbånd på ice.no.

Som Digital Manager vil du ha et bredt ansvarsområde, og arbeidshverdagen er variert. Det kreves stor grad av selvstendighet, kapasitet og evne til å planlegge. Oppgavene omfatter alt fra å sikre at nettsiden er oppdatert med kampanjer, følge opp utviklere og designere. Dette innbærer å kvalitetssikre webtracking, analysere trafikk og konverteringer, koordinere A/B-testning og brukerundersøkelser, prioritere SEO-arbeidet i samarbeide med SEO-spesialist og webredaktør samt håndtere henvendelser som angår utvikling på ice.no, eksempelvis utvikling av ny landingpage. Du skal følge med på utviklingen i online salget, følge opp på KPI’er, analysere og sikre utvikling og vedlikehold av ice.no.

Du har overordnet ansvar for å sikre våre KPI’er som støtter opp om salgsmål og strategi. I tillegg har du ansvar for drift og kvalitetsikring av ice.no. I denne jobben får du støtte av utviklere, designere, webredaktører mfl., men det overordnede ansvaret ligger til denne rollen. Vårt team skal innfri på ambisiøse mål og trenger en dyktig digital manager som kan sikre at vi jobber målrettet og datadrevet mot våre mål.

Arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • Ansvar for online-salg av mobilabonnement og bredbånd på ice.no
  • Optimaliserings- og utviklingsansvar
  • Sikre implementering av kampanjer
  • Planlegge og koordinere opptimeringsarbeidet
  • Analysere salget og gi tilbakemeldinger til vårt markedsføringsteam
  • Bidra til økt innsikt i den digitale kjøpsreise og brukeratferd
  • Ivareta vår merkevareopplevelse på ice.no
  • Bidra til å etablere og følge opp KPI’er
  • Resultatansvar og rapportering

Hvem søker vi?

For å lykkes i rollen, tror vi du er kommersiell og trives med å jobbe mot ambisiøse salgsmål, sette KPI’er og følge opp salget tett dag for dag.

Du har svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og trives med å snakke med ulike funksjoner i egen organisasjon. Du er en do’er og opptatt av resultater og fremdrift, men evner samtidig å tenke strategisk og systematisk. En systemtenker med gode relasjonelle egenskaper. Høy arbeidskapasitet, gjennomføringsevne og gode prosjektlederegenskaper er også svært viktige ferdigheter og kunnskaper for å lykkes i denne rolle. For å oppnå suksess må du være opptatt av å påvirke resultater og se sammenhengen mellom egen innsats og resultater. Gode lederegenskaper er sentralt, men er mest av alt er du drevet av det faglige.

For å lykkes i rollen har du:

  • Relevant utdannelse eller erfaring, gjerne på mastergradsnivå
  • Erfaring fra lignende stilling, fortrinnsvis fra B2C
  • God teknisk forståelse for ulike webteknologier og CMS
  • Mye erfaring med Google Analytics og analyseverktøyer
  • Mye erfaring og god kunnskap om SEO (Search Engine Optimation)
  • Erfaring med digital markedsføring

Hos oss får du muligheten til å jobbe i et åpent, kommersielt og inkluderende arbeidsmiljø. Du vil jobbe med spennende oppgaver og prosjekter sammen med kompetente og teamorienterte kollegaer i et selskap i vekst. Med aktivitetsbasert arbeidsplass (activity based workplace = ABW), har vi tilrettelagt for at hver enkelt ansatt kan skreddersy sin egen arbeidshverdag ut ifra når og hvor de selv jobber best. Vi er stolte av å ha blitt kåret til en av Norges topp 10 beste arbeidsplasser fire år på rad av Great Place to Work og at vi klarer å etterleve vårt verdisett (Skape tillit – Spille på lag – Tenke nytt).

Vil du vite mer?

Vi har valgt The Assessment Company som partner i rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål, kan du kontakte Bjørn Haraldseth på 905 62 920, Ole Fredrik Kirkeby på 918 05 777 og Live Tenstad på 980 71 756.

Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten, men har en hektisk hverdag? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale, eller send oss en e-post, så tar vi kontakt med deg.

Kontakter

  • Kontaktperson: Bjørn Haraldseth
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 905 62 920
  • Kontaktperson: Ole Fredrik Kirkebye
  • Stillingstittel: Strategisk Rådgiver
  • Telefon: +47 918 05 777
  • Kontaktperson: Live Tenstad
  • Stillingstittel: Business Consultant Oslo
  • Telefon: +47 980 71 756

Sted

Adresse: Nydalsveien 18 B

Nettverk