Er du en strukturert og kundefokusert leder som ønsker å ta del i et selskap i sterk vekst?
Bergen Fiber er et av landets ledende fiberselskap, og er Altibox-partneren med størst vekst I løpet av de siste årene. Vi har ambisiøse planer for tiden fremover, og søker nå en leder for avdelingen Dokumentasjon og Systemer.
Som leder for avdelingen vil hovedoppgaven være å sørge for å optimalisere kvaliteten på data, dokumentasjon og systemer. Avdelingen er ansvarlig for all dokumentasjon av nye og eksisterende utbygginger og endringer. Samtidig er utvikling og forbedring av eksisterende og nye arbeidsprosesser i fokus.
Rollen innebærer oppfølging av avdelingens ansatte, samt oppfølging av våre samarbeidspartnere og entreprenører. Du vil være en del av ledergruppen i Teknisk avdeling, og blir en viktig ressurs i utviklingen til selskapet. Dette vil innebære samhandling med prosjektledere, eksterne leverandører og infrastruktur.
Hvedagen din i korte trekk
- Oppdatere dokumentasjon ved bruk av Geonis/TM
- Sørge for at riktige systemer blir brukt i ulike sammenhenger
- Optimalisere nye og eksisterende arbeidsprosesser
- Ha kontroll på skjøteunderlag
- Samhandling med ledere fra andre avdelinger; Utbygging, Plan og Infrastruktur
- Personalansvar og budsjettering for din avdeling
Vi ser etter deg som er selvstendig og har en gjennomføringsevne med et ønske om å levere resultater. Du er analytisk anlagt og kan forholde deg til flere informasjonskilder, samtidig som du ser helheten. Videre er det viktig at du har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper, og at du framstår som en entusiastisk og god leder.
Vi tror at du følger rutiner og prosesser som er i selskapet/avdelingen, men at du også er opptatt av forbedring. Vi ser etter deg som ønsker å leve opp til Bergen Fibers verdier; kundefokusert, lagspiller og kontinuerlig forbedring. Sammen skaper vi resultater.
Ønskede kvalifikasjoner
- Generelt god IT-kompetanse
- Gjerne relevant utdanning innen;IT, datautvikling, økonomi, ledelse eller administrasjon
- Ledelseserfaring med personalansvar og budsjettering
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Kjennskap til Office 365 og Excel
- Erfaring med- eller interesse for dokumentasjonsverktøy, f.eks;Geonis, Telemator, GIS, Telme Plan, SOSI, FTH Dokumentasjonsverktøy
- Kunnskap om fiber er ønskelig, men ikke et krav
- Personlig egnethet og erfaring kan veie opp for manglende relevant utdanning
Hvorfor jobbe hos oss?
Bergen Fiber er en arbeidsplass med store ambisjoner og lav takhøyde - her vil du få mulighet til å påvirke veien videre. Hos oss vil du komme inn i et inkluderende og positivt arbeidsmiljø, hvor utvikling og samhold er i fokus. Vi tilbyr gode pensjons- og forsikringsavtaler, lunsjordning og øvrige goder til alle våre ansatte. Arbeidsstedet vil hovedsaklig være i våre flotte lokaler på Kokstadfladen 35 i Bergen, men det vil være fleksibilitet rundt bruk av hjemmekontor.
Vil du vite mer?
Vi har valgt The Assessment Company som partner i rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål kan du kontakte Terje Bølstad på tlf. 952 42 423, eller Vilde Andreassen på tlf. 986 89 918.
Kontakter
- Kontaktperson: Vilde Andreassen
- Stillingstittel: Business Consultant
- Telefon: +47 986 89 918
- Kontaktperson: Terje Bølstad
- Stillingstittel: Client Partner
- Telefon: +47 952 42 423
Sted
Adresse: Kokstadflaten 35