Regnskapssjef

Publisert: Publisert:
StillingstittelRegnskapssjef
ArbeidsgiverNorli AS
TypeFast
LokasjonLierstranda
BransjeButikk og varehandel
StillingsfunksjonØkonomi og regnskap

Regnskapssjef - en sentral rolle i videreutviklingen av Norli og selskapets regnskapsfunksjon.

Som Regnskapssjef vil du bli en viktig sparringspartner for Økonomisjefen - og du vil ha en nøkkelrolle i å videreutvikle og profesjonalisere avdelingen og sikre effektive prosesser og rutiner for korrekt rapportering..

Vi søker deg som har god erfaring fra regnskap/revisjon med ønsker om å jobbe som leder. Du har god erfaring med bruk av ERP-systemer, og trives i et hektisk miljø preget av vekst og endringer. Du har erfaring fra digitaliseringsprosesser og interesse for teknologi og fremtidens løsninger.

Vi ønsker oss en regnskapssjef som liker å være operativ og en del av den daglige produksjonen i regnskap. Det er en fordel om du har erfaring med automatiserings- og forbedringsprosesser og at du hele tiden er på utkikk etter måter å jobbe effektivt på. Vi ser for oss at du er serviceorientert, at du trives med å lede og utvikle mennesker og at du er faglig sterk.

Vi kan love deg en morsom og hektisk jobbhverdag i et meget godt faglig- og sosialt miljø.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Ledelse og utvikling av regnskapsavdelingen
  • Overordnet ansvar for regnskap A-Å
  • Ansvarlig for regnskapet til morselskap og datterselskap i konsernet uten egen administrasjon
  • Være en pådriver for å effektivisere, forbedre og automatisere rutiner og arbeidsprosesser
  • Oppfølging av konsernmellomværende
  • Rapportering og oppfølging av mva
  • Periodeavslutning
  • Konsernrapportering
  • Årsoppgjør (skattemeldinger og årsregnskap)
  • Kontaktperson mot revisor
  • Regnskapsavdelingens kontakt mot leder internt, kunder, leverandører og andre samarbeidspartnere

Ønskede kvalifikasjoner

  • Bachelor eller Master i regnskap/revisjon eller økonomi
  • Noen års erfaring fra regnskap/revisjon/controlling, gjerne fra konsern
  • Erfaring med personalansvar er ønskelig, men ikke et krav
  • God IT- og systemkompetanse
  • God forståelse og erfaring med helhetlig regnskapsføring
  • Gode kunnskaper i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
  • Kjennskap til Oracle ERP er en fordel

Personlige egenskaper

  • Du er en leder som evner å utvikle dine medarbeidere gjennom delegering, ansvarliggjøring og veiledning
  • Du er trygg på deg selv og din fagkunnskap og har høy arbeidskapasitet
  • Du er strukturert, nøyaktig og gjør klare prioriteringer
  • Du er proaktiv, effektiv, løsningsorientert og du trives i et miljø med høyt tempo
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Vi tilbyr

Vi kan tilby lærerike og varierte arbeidsdager sammen med kunnskapsrike, engasjerte og imøtekommende kollegaer. Har du idéer til forbedringer vil du bli hørt og få muligheten til å bidra. Vi holder til i flotte lokaler i Ringeriksveien 16 i Lier, ca 20 min fra Sandvika og 10 min fra Drammen.

Vi har fleksibel arbeidstid og ordning for hjemmekontor. Lønnsbetingelsene er konkurransedyktige. Vi har solide og langsiktige eiere. Vi jobber etter verdiene engasjert, kompetent og ansvarlig.

For den rette kandidat er det konkrete utviklingsmuligheter på relativ kort sikt.

Nysgjerrig og lyst til å høre litt mer? Ta gjerne kontakt med seniorrådgiver i Skagerak Consulting Sissel Gladsø på 40203866 eller Rolf Wilhelmsen på 93012312.

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Kontakter

  • Kontaktperson: Sissel Gladsø
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 402 03 866
  • Kontaktperson: Rolf Wilhelmsen
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 930 12 312

Sted

Adresse: RIngeriksveien 16

Lignende stillinger|