Økonomisjef

Publisert: Publisert:
StillingstittelØkonomisjef som motiveres av vekst og utvikling
ArbeidsgiverPresto Brannteknikk AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeBygg og anlegg, Elektronikk, Drift og vedlikeholdstjenester
StillingsfunksjonØkonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Økonomi og regnskap, Brannvern
Søknadsfrist01.11.2021

Ønsker du være en sentral bidragsyter i videre vekst og utvikling av Presto?

Liker du å jobbe med integrasjon av bedrifter og implementering av nye systemer? Liker du å jobbe med mennesker?

Selskapet er veldrevet, veletablert og en av de fremste i klassen i sin bransje. Norge er et satsningsområde med ambisiøse planer om vekst gjennom både oppkjøp og organisk utvikling.

Selskapet er en del av et nordisk konsern innen service og sikkerhet med flere avdelinger. De er i dag 40 glade medarbeidere som omsetter i underkant av 100 MNOK per år.

Vi søker etter en økonomisjef som kan ta en ledende rolle i ulike prosjekter, i tillegg til å ta ansvar for det løpende arbeidet herunder rapportering til konsernet.

Du vil jobbe tett med ledelsen for å sikre gode beslutningsgrunnlag, effektiv internkontroll og du vil ha ansvaret for å profesjonalisere og sikre videreutviklingen av økonomifunksjonen.

Stillingen jobber også tett på driften og vi ser derfor etter deg som har god forretningsforståelse, er kommersiell og svært analytisk.

Du har god erfaring fra bruk av ERP og BI systemer, evner å trives i et hektisk miljø preget av vekst og stadige endringer. Du kommuniserer godt og samarbeider effektivt på tvers av avdelinger og fagområder. Du har erfaring fra digitaliseringsprosesser og stor interesse for teknologi og fremtidens løsninger.

Stillingen rapportere til administrerende direktør i Norge. Arbeidsstedet er Oslo, men noe reisevirksomhet må påregnes.

  • Overordnet ansvar for å lede økonomifunksjonen i den norske virksomheten
  • Delta i og ha erfaring med oppkjøpsprosesser og analyser (DD)
  • Integrere de fusjonerte selskapene økonomisk og systemmessig
  • Lede prosjektet med innføring av nytt ERP system
  • Følge opp, videreutvikle KPI-er og rapportere på nøkkeltall
  • Ansvar for regnskapsføring, lønn og periodeavslutning
  • Skatt, avgifter, offentlige pålagte oppgaver
  • Utarbeide kostnads- og lønnsomhetsrapporter og -analyser
  • Sparringspartner for CEO og avdelingslederne
  • En sentral stilling med spennende muligheter i et solid selskap i sterk vekst
  • Muligheter for å skape synlige resultater og ha god påvirkningskraft
  • Positivt og godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Fremoverlent og med høyere økonomiutdannelse
  • God økonomiforståelse både teoretisk og praktiskGod systemforståelse og digital kompetanse, og er en meget effektiv bruker av Excel og økonomirapporteringsverktøy
  • God erfaring med interne kontrollsystemer, analysearbeid og forbedringsprosesser
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Evne å manøvrere seg profesjonelt i en organisasjon i vekst og stadig endring
  • Kunne lede prosjekter, prosesser og mennesker
  • Tillitsskapende, evne til å kommunisere
  • Resultatorientert med god kommersiell innstilling og forståelse
  • Samarbeidsvillig med gode kommunikasjonsegenskaper

Nysgjerrig og lyst til å høre litt mer? Ta gjerne kontakt med seniorrådgiver i Skagerak Consulting Sissel Gladsø på 40203866 eller Odd-Arne Krogstad 90753484.

Søknader behandles fortløpende og det oppfordres til å søke snarest.

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Kontakter

  • Kontaktperson: Sissel Gladsø
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 402 03 866
  • Kontaktperson: Odd Arne Krogstad
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 907 53 484

Sted

Adresse: Østre Aker vei 207